سخنگوی شورای شهر یزد :

مراسم ثبت جهانی یزد بر اساس ارزش های فرهنگی برگزار می گردد

مراسم ثبت جهانی یزد بر اساس ارزش های فرهنگی برگزار می گردد آثارنیوز: یزد - سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد اظهار داشت: مراسم بزرگداشت ثبت جهانی این شهر، مردم محور و بر اساس ارزش های اصیل فرهنگی همچون قناعت و دین مداری برگزار می گردد.


سالروز ثبت 200 هكتار از 700هكتار محدوده بافت تاریخی یزد در لیست میراث جهانی یونسكو، از 19 تیر ماه جاری به مدت چهار روز برگزار می گردد.
بخشی از محدوده بافت كهن یزد 18تیر سال 96 در لیست آثار سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد(یونسكو) به ثبت رسید كه به علت تقارن این روز با 25 شوال 1439هجری قمری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، مراسم با یك روز تاخیر برگزار می گردد.
به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی شورای شهر یزد، محسن عباسی اضافه كرد: ثبت جهانی یزد در مقیاس ملی و بین المللی رخداد مهمی است كه مراسم بزرگداشت آن می تواند مبین قدردانی و قدرشناسی یزدی ها در باب این اتفاق مهم باشد و همین طور به رونق ونشاط اجتماعی شهر كمك نماید.
وی اظهار نمود: در این جشن مواریث فرهنگی، سنت یزدی ها و مفاخر استان معرفی خواهند شد و برنامه ها و كارگاه های فرهنگی هم برگزار می گردد.
عباسی خاطرنشان كرد: آیین یادشده با عنایت به شرایط كنونی اقتصادی در قالب وظیفه ذاتی و با پرهیز از تحمیل هزینه های اضافی در یك برنامه مشاركتی بین دستگاهی با محور استانداری برگزار می شود.
وی ادامه داد: در این مراسم دستگاه های مختلف دولتی برنامه های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی سالاانه خویش را به صورت متمركز در روزهای اختصاص داده شده، برگزار می كنند به عنوان مثال اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، تربیت بدنی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شهرداری برنامه های خویش را در این هفته با تراكم بیشتری برگزار خواهند كرد
عباسی اظهارداشت: تمركز فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی حال و هوای شهر را در این ایام شاداب و پررونق می كند و رونق اجتماعی را بالا می برد.
سخنگوی شورای شهر یزد اضافه كرد: متأسفانه هزینه های نجومی برای این مراسم ذكر می گردد كه اینگونه نیست و هزینه مازاد قابل توجهی برای دستگاه های مختلف تعریف نشده است و مسئولین و مدیران به وضعیت اقتصادی جامعه واقف هستند.
وی اضافه كرد: جامعه به شادی در چارچوب عرف و موازین دینی نیاز دارد و این هم از مجموعه نیازهای شهروندان است كه باید در چارچوب عرف، فرهنگ و اعتقادات مردمان دارالعباده برگزار گردد و مدیریت شهری باید كسری از منابع خویش را به این مهم اختصاص دهد.
استان یزد یك میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد كه تابحال از 6هزار آثار تاریخی، فرهنگی و چشم اندازهای طبیعی آن یكهزار و 720 اثر در لیست آثار ملی به ثبت رسید.
یزد اولین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان است و در كنار فارس و اصفهان بعنوان مثلث طلایی گردشگری ایران، مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است.
در سال 1396، 126 هزار و 366 توریست خارجی به این استان سفر كردند كه این تعداد در مقایسه با سال 1395، حدود 11 درصد افزایش دارد.
از یزد با عنوان شهر بادگیرها، دارالعباده، حسینیه ایران، دوچرخه ها، قنات، قنوت و قناعت و آفتاب یاد می گردد.
2088/ 2047/


1397/04/08
15:19:33
2.5 / 5
4544
تگهای خبر: بنا , تاریخ , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
قیمت تشریفات عروسی:
https://markaztalar.com/%D8%AA%D8%B4%D8%B1%DB%8C%D9%81%D8%A7%D8%AA-%D8%B9%D8%B1%D9%88%D8%B3%DB%8C-1
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری