عزت الله ضرغامی:

تفکر رایج را که شادی در خارج از کشور است معکوس کنیم

تفکر رایج را که شادی در خارج از کشور است معکوس کنیم به گزارش آثارنیوز، عزت الله ضرغامی اظهار داشت: در دولت به جهت اینکه همه را با خود همراه نماییم، خیلی شمشیر زدیم. حال که دیوار محدودیت میان ۳۰ کشور برداشته شده است، تبلیغ سفر به ایران را افزایش دهید. از طرفی، باید این نوع تفکر رایج در مردم را که شادی و نشاط در خارج از کشور است، معکوس نماییم.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با حضور در مراسم افطاری انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، اظهار داشت: خداوند می فرماید از کسانی نباشید که متفرق شدند و اختلاف کردند. علامه طباطبایی هم در جایی گفته است که تفرقوا به معنای تفرقه ابدان است و ابدان هم جمع کلمه بدن است. به این معنا که آدم ها وقتی از هم دور می شوند با یکدیگر گرفتار اختلاف می شوند.
ضرغامی با اشاره به اینکه بعضی از افکار تندرو گمان می کنند برخی از دعواها و اختلافات فقط در حوزه فکر و اندیشه است، اظهار نمود: این افراد اشتباه می کنند؛ چونکه خدا در قرآن فرموده کنار هم باشید و اختلافات را حل کنید. شهید مطهری هم در جایی عنوان کرده که خیلی از این مکتب ها ساختگی است. بسیاری از جناح های سیاسی درگیر شایعه و حرف های نادرست در یک رسانه هستند، اما اگر کنار هم قرار بگیرند و با هم وقت بگذرانند متوجه می شوند که اصلا اختلاف و مشکلی وجود ندارد.
وی در ادامه اظهار نمود: دفاتر خدمات مسافرتی کشور همواره خواهان همکاری با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است و ما هم در پاسخ به آنها می گوییم که این وزارت خانه کاملا آماده است. تمام کارهایی که بر عهده حوزه گردشگری کشور است، به شکلی به این جامعه هم ارتباط دارد. این وزارت خانه آماده هر نوع تشریک مساعی و همکاری است.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضمن اشاره به جلسه اخیری که با رئیس سازمان برنامه و بودجه داشته است، اضافه کرد: قانون بودجه روز چهارشنبه به دولت آمد و من در کنار عده ای از دوستان انتقادات خویش را به آن مطرح کردیم. قرار شد با منتقدان جلسات مستقل برگزار گردد و مسائل بررسی شود. روز گذشته این جلسه در سازمان برنامه و بودجه با ما برگزار شد و هم فکری های بسیار مهمی هم صورت گرفت و بیشتر درخواست ها و پیشنهادات ما هم مورد استقبال قرار گرفت و تصویب گردید.
ضرغامی با اشاره به اینکه روحیه دولت مردمی شنیدن و استقبال از نقد و انتقاد سازنده است، اظهار داشت: اگر به خاطر داشته باشید گردشگری در ایام نه چندان دور مبحث رده چندم کشور بود، اما هم اکنون این حوزه تبدیل به مسأله اصلی خیلی از بزرگان کشور شده است.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این تغییر را اولین قدم برای تحول در کشور دانست و تصریح کرد: درخواست ما از فعالان حوزه گردشگری اینست که مشکلات، موانع و انتقادات خویش را مطرح کنند تا ما چالش ها را برطرف نماییم.
او ضمن اشاره به این که حدود ۴۰ مانع جدی هنوز بر سر گسترش گردشگری کشور وجود دارد، بیان نمود: درخواست من از جامعه گردشگری کشور و دیگر دست اندرکاران این حوزه اینست که هر نوع چالش و مانعی که بر سر راه می بینند به این فهرست اضافه کنند.
ضرغامی با استقبال از نزدیکی و گسترش ارتباط میان تمامی بخش های حوزه گردشگری، اضافه کرد: باید تمامی اختلافات میان بخش های مختلف نظیر آژانس های گردشگری، هتلداران و دیگر فعالان این عرصه با افزایش ارتباط حل شود.
او با انتقاد از رویه موجود در آژانس های گردشگری، اظهار داشت: متاسفانه بعضی از آژانس ها عادت کرده اند که مسافران را به خارج از کشور رهسپار کنند. درخواست ما از آنها اینست که برخی از گردشگران را هم به داخل کشور بیاورند. آژانس ها بسیار فعال می باشند و ما از آنها قدردانی هم می نماییم، اما درخواست ما این است، حال که دیوار محدودیت میان ۳۰ کشور برداشته شده است، تبلیغ حضور در ایران را بالا برند.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه ما در دولت به جهت اینکه همه را با خود همراه نماییم، خیلی شمشیر زدیم، اظهار نمود: جا دارد از رئیس جمهوری برای همراهی و حمایت های لازم تقدیر کنم؛ چونکه در نتیجه این تلاش ها نیمی از مردم دنیا می توانند امروز به ایران سفر کنند و نگرش ها نسبت به ایران تغییر کند.
او با اشاره به اینکه خیلی از جاذبه های گردشگری کشور آهسته آهسته درحال شناسایی بیشتر از پیش است، اضافه کرد: بعضی از دفاتر مسافرتی باید به صورت تخصصی ورود کنند و ما هم باید این نوع تفکر رایج در مردم را که شادی و نشاط در خارج از کشور است، معکوس نماییم.
ضرغامی در ادامه اظهار داشت: امسال که در جمع خبرنگاران گفتم سیستان و بلوچستان در حوزه سفرهای نوروزی در رتبه اول قرار دارد، گروهک تروریستی «جیش الظلم» تحمل نکرد و عملیات کور تروریستی خویش را در این استان انجام داد؛ چونکه دید مردم سراسر کشور این استان را سال جاری بیشتر از همیشه دوست داشتند و از نظر سفر و اقامت سیستان و بلوچستان نسبت به گذشته رشد داشته است. دشمن تحمل نکرد مردم به این استان بروند و آنرا ببیند و کوشش کرد تا به همه بگوید اینجا ناامن است.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: یک عده نمی خواهند گردشگری گسترش پیدا کند. ان شاءالله با کمک و همکاری یکدیگر بتوانیم کارهای بزرگی را در راه پیشرفت گردشگری انجام دهیم و موانع موجود را با هم افزایی برطرف نماییم.





منبع:

1403/01/19
09:02:51
5.0 / 5
141
تگهای خبر: اقامت , اندیشه , خدمات , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری