مدیركل میراث فرهنگی فارس مطرح كرد:

ممنوعیت عرضه محصولات چینی در بازارچه های نوروزی

ممنوعیت عرضه محصولات چینی در بازارچه های نوروزی به گزارش آثارنیوز، فارس مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس اظهار داشت: در بازارچه های صنایع دستی نوروزی فارس عرضه محصولات چینی ممنوع می باشد.


محمد ثابت اقلیدی امروز، ۱۵ اسفندماه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر ویژه نوروز ۱۴۰۳ و در جمع مدیران ادارات میراث فرهنگی و مراکز تاریخی و فرهنگی در شهرستان های استان از برگزاری بازارچه های صنایع دستی در سرتاسر استان در روزهای نوروز اطلاع داد و اظهار داشت: با برنامه ریزی های انجام شده در این بازارچه ها فقط محصولات دست ساز هنرمندان فارس عرضه خواهد شد و فروش محصولات چینی ممنوع می باشد.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه بعضی از هنرمندان صنایع دستی در شهرستان ها از تسهیلات کم بهره و خدمات اداره کل به آنها بی اطلاع هستند که جا دارد مدیران شهرستان ها این به مسائل بیشتر بپردازند.
مدیرکل میراث فرهنگی فارس در ادامه سخنان خود اظهار نمود: الان فعالیتهای ساختاری و تأمین نیروهای انسانی در شهرستان ها در اولویت قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه گردشگری مزیت رقابتی استان است و نمی توان برای این اداره مانند سایر دستگاههای دولتی نسخه واحد پیچید، اظهار داشت: ساختار ادارات میراث فرهنگی در شهرستان های فارس باید بهبود یابد.
ثابت اقلیدی ضمن اشاره به این که اساساً با فساد به صورت شفاف و بی تعارف برخورد جدی دارم و باید هرچه سریع تر بروکراسی ها برای مردم به حداقل برسد، بر ضرورت رفع مشکلات در حوزه های گردشگری، میراث فرهنگی و سرمایه گذاری در سطح شهرستان ها تاکید کرد و خواهان تسریع در این مورد شد.
ایشان در ادامه سخنانش خطاب به مدیران شهرستان ها اظهار داشت: با عنایت به این که گردشگری فعالیت اقتصادی می باشد و استعدادهای مختلفی در این عرصه تخصصی در شهرستان ها وجود دارد می طلبد مدیران در شهرستان ها آداب و رسوم و میراث ناملموس مناطق خویش را شناسایی و معرفی و به یک جاذبه گردشگری تبدیل کنند تا سبب رونق اقتصادی و جذب بیشتر توریست در این مناطق شود.
مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان فارس ضمن اشاره به این که سال جاری برای اولین بار ۱۳۷ پرونده میراث تاریخی معنوی و طبیعی در استان در لیست ملی به ثبت رسید، اضافه کرد: ثبت این پرونده ها و معرفی آنها می تواند تاثیر بسزایی در رونق گردشگری در شهرستان ها داشته باشد به شرطی که مدیران در معرفی آنها به گردشگران خلاقیت و نوآوری به کار ببندند.
ثابت اقلیدی در قسمت دیگری از سخنانش در مورد پروژه های مرمتی و عمرانی اظهار داشت: مدیران شهرستان ها چشم و گوش اداره کل هستند و باید کنترل و نظارت دقیق بر روی پروژه های مرمتی و عمرانی داشته باشند و از فعالیتهای غیر کارشناسی، بی ضابطه و سلیقه ای و اتلاف منابع اجتناب کنند.
ایشان در ادامه با انتقاد از برخی کم کاری ها و عملکردهای سلیقه ای اظهار داشت: سال جاری هشت میلیارد تومان از اعتبارات اداره کل برگشت خورده بود که با هماهنگی شورای نظارت فرصت یک ماهه دریافت و این اعتبار جذب و خوشبختانه هزینه فعالیتهای حوزه میراث فرهنگی و مرمت آثار شد.
مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی فارس افزود: سال قبل هم از محل مسئولیت اجتماعی نفت یکصد میلیارد تومان برای مرمت و ساماندهی بازار وکیل و ۳۰ میلیارد تومان هم برای مرمت مساجد تاریخی استان تأمین اعتبار شده است که هنوز پروژه ها اجرایی نشده و الان در تلاشیم تا اقدامات لازم هر چه سریع تر صورت گیرد.
ثابت اقلیدی در قسمت دیگری از سخنانش به تقارن ماه مبارک رمضان با ایام نوروز اشاره و اظهار نمود: برنامه های فرهنگی خاص و ویژه ای در این ایام در اماکن تاریخی و گردشگری استان بخصوص مجموعه های تاریخی و فرهنگی حافظ و سعدی و مجموعه جهانی تخت جمشید برگزار می گردد.
وی با اشاره به اینکه برنامه ها در این ایام با محوریت رویدادهای قرآنی و فرهنگی است، از تمامی مدیران شهرستان ها خواست تا ایده های خلاقانه و برنامه های خویش را هر چه سریع تر اعلام کنند.
ثابت اقلیدی همینطور با اشاره به اینکه به هیچ عنوان اجازه بی حجابی و ناهنجاری را در اماکن تاریخی و سایت های گردشگری نمی دهیم، تصریح کرد: با یکسری فعالیتهای فرهنگی در این اماکن محیط آرام و در شأنی برای مردم فراهم می شود.
او همینطور تصریح کرد: برای معرفی بیشتر آثار تاریخی و فرهنگی استان بیلبوردهایی در محورهای مواصلاتی استان نصب می شود تا اطلاعات مورد نیاز گردشگران و معرفی جاذبه های گردشگری فارس برای مسافران نوروزی تامین گردد.
به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی فارس، ستاد اجرایی خدمات سفر ویژه نوروز ۱۴۰۳، از ۲۵ اسفندماه جاری آغاز به فعالیت خواهد نمود و تا ۲۴ فرودین ۱۴۰۳ به کار خود ادامه می دهد.




منبع:

1402/12/16
11:09:00
5.0 / 5
211
تگهای خبر: آثار تاریخی , تاریخ , تخت جمشید , توریست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری