معاون وزیر راه:

مسافران بلیت سفرهای نوروزی را بصورت رفت و برگشت تهیه کنند

مسافران بلیت سفرهای نوروزی را بصورت رفت و برگشت تهیه کنند به گزارش آثارنیوز، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی بر تهیه بلیت سفرهای نوروزی توسط مسافران، بصورت رفت و برگشت اصرار کرد و اظهار داشت: مجموعه وزارت راه و شهرسازی برای ارائه خدمات در سفرهای نوروزی در حالت آماده باش کامل است.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، سید کمال هادیان فر در دومین جلسه ستاد سفرهای نوروزی که در محل وزارتخانه برگزار گردید، اظهار داشت: باتوجه به آمار سفرها و میزان تقاضا در نوروز گذشته، برای سفرهای نوروز ۱۴۰۳، با توجه به این که سفرنامه نوروز با ایام مبارک ماه رمضان همزمان شده است، ۳ تا ۵ درصد افزایش پیش بینی می شود.
وی با تکیه بر توزیع عادلانه بلیت و دسترسی راحت مردم به خدمات حمل و نقل اظهار داشت: همه بلیت ها نباید در یک روز خاص عرصه شوند، بلکه ۲۰ تا ۳۰ درصد بلیت ها پیش از ۴۸ یا ۲۴ ساعت هر روز ارائه شود و تا آخرین روز ایام طرح نوروزی روز بلیت وجود داشته باشد. ۶۰ تا ۷۰ درصد بلیت ها نیز باید بصورت رفت و برگشت به فروش برسد. باید جلسات آموزشی برای نیروهای متخصص و مسئولان در عرصه سفرها برای ارائه خدمات مطلوب ارائه شود.
وی تاکید کرد: فروش چارتری بلیت هواپیما برای سفرهای داخلی و سفرهای بین المللی مقاصد زیارتی خصوصاً نجف انجام نشود. بازرسی وزارت راه و شهرسازی درباب نحوه فروش عادلانه و نرخ دولتی بلیت های هواپیما نظارت لازم را خواهند داشت.
وی افزود: با سرعت بالا باید زیرساخت ها و سامانه ها مهیا شود تا آمادگی کامل برای حوادث پیش بینی نشده داشته باشیم.
هادیان فر اظهار داشت: پاسخ گویی در میزهای ارتباطات مردمی به بهترین شکل صورت گیرد و نقش فضای مجازی، پیامرسان ها و شبکه های مجازی در سفرهای نوروزی پر رنگ تر خواهد شد و رصد کامل فضای مجازی صورت گیرد تا بتوان واکنش ها و پاسخ های روشنگرانه در این خصوص ارائه داد.
اقدامات لازم درباب تامین سوخت انجام شود
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در روزهای نوروز کارت جایگاه های سوخت فعال شود تا تامین سهمیه سوخت سهل و راحت باشد.
هادیان فر در آخر تاکید کرد: همه کارکنان مجموعه وزارت راه و شهرسازی برای ارائه خدمت به مسافران نوروزی در این ایام مشغول فعالیت خواهند بود که باید نتیجه این خدمات برای مردم محسوس و ملموس باشد و رضایت اجتماعی به همراه داشته باشد.
در این نشست وحید قربانی- رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی - نیز با ارائه گزارشی از اقدامات و برنامه های این مرکز در روزهای نوروز و درباب سفرهای نوروزی اظهار داشت: قرارگاه رسانه ای سفرهای نوروزی با محوریت روابط عمومی های شرکت های تابعه تشکیل شده و فعالیت خودرا آغاز نموده است.
انتشار به هنگام اخبار در روزهای طرح نوروزی بصورت شبانه روزی توسط مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی
قربانی در ادامه از انجام هماهنگی با روابط عمومی ادارات کل راه و شهرسازی و سازمان های تابعه در استانها و همین طور رسانه های دیگر همچون صدا و سیما برای اطلاع رسانی درباب سفرهای نوروزی آگاهی داد.
وی همین طور با اعلان اینکه اخبار ستاد وزارتخانه در پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی همیشه بازتاب داده می شود، اظهار داشت: مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارتخانه در روزهای نوروز نیز همچون ایام اربعین، بصورت شبانه روزی به انتشار به هنگام و در لحظه اخبار و انعکاس اقدامات انجام شده، اقدام نماید.
قربانی اظهار داشت: استفاده از ظرفیتهای اطلاع رسانی سازمان های تابعه با تمرکز بر سفرهای نوروزی و دستاوردهای یک سال وزارت راه و شهرسازی در عرصه حمل و نقل از دیگر برنامه هایی است برای این ایام در نظر گرفته شده است.
رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: هماهنگی های لازم با سازمان های موازی و خدمت رسان در عرصه سفرهای نوروزی که خارج از وزارتخانه فعالیت می نمایند، انجام شده تا از ظرفیت آنها نیز برای بهبود هرچه بیشتر سفرها استفاده گردد.
در ادامه این جلسه، نمایندگان سازمان های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی همچون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی، فرودگاه امام خمینی (ره)، شرکت راه آهن، سازمان هواشناسی و... گزارشی از اقدامات و برنامه های سازمان خود برای سفرهای نوروزی ارائه کردند.
آمادگی بیش از ۱۰ هزار نیروی راهدار برای ارائه خدمات در سفرهای نوروزی
حمیدرضا شهرکی - معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای - از آمادگی بیش از ۱۰ هزار نیروی راهدار برای ارائه خدمات در سفرهای نوروزی آگاهی داد و اظهار داشت: بیش از هزار دوربین ثبت تخلف در جاده ها نصب شده است.
تشدید نظارت ها در روزهای نوروز
حسین مذنب - مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی - نیز در این نشست گزارشی از بازدیدهای خود از تجهیزات فرودگاه ها ارائه و اقدامات و برنامه های نظارتی این حوزه در روزهای نوروز را تشریح نمود.
وی اظهار داشت: بازرسی و نظارت ها در روزهای نوروز برای اجرای هرچه بهتر طرح نوروزی و سفرهای ایمن برای مسافران تشدید می شود.




منبع:

1402/12/13
14:47:29
5.0 / 5
220
تگهای خبر: آموزش , خدمات , دوربین , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری