دبیركل گردشگری سازمان ملل متحد:

حس فوق العاده ای دارم باردیگر در ایران هستم

حس فوق العاده ای دارم باردیگر در ایران هستم به گزارش آثارنیوز، دبیرکل گردشگری سازمان ملل متحد با بیان پشتیبانی از لغو روادید ایران با ۳۳ کشور، برای ثبت جهانی تعداد بیشتری از روستاهای ایران، اعلام آمادگی کرد و اظهار داشت: ما با هم می توانیم آینده خوبی را برای آینده گردشگری ایران رقم بزنیم.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، زوراب پولولیکاشویلی دبیرکل گردشگری سازمان ملل متحد در آیین افتتاح هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران که دوشنبه ۲۳ بهمن ماه برگزار شد، اظهار داشت: حس فوق العاده ای دارم که باردیگر در ایران هستم. ایران یکی از اعضای مهم سازمان گردشگری ملل متحد است و نمایشگاه گردشگری تهران یک رویداد مهم می باشد.
او ضمن اشاره به آخرین آمار بخش توریسم سازمان ملل متحد، آنرا دلگرم کننده دانست و اضافه کرد: آمار گردشگری جهان به ۸۴ درصد پیش از انتشار کرونا رسیده است و گردشگری جهان در راه بازیابی قرار دارد.
دبیرکل گردشگری سازمان ملل متحد به آخرین آمار گردشگری ایران هم اشاره نمود و اظهار داشت: در دسامبر و اکتبر ۲۰۲۳ آمار گردشگری ایران ۵ درصد بیشتر از زمان مشابه پیش از انتشار کرونا بوده است که جای شادمانی دارد و باید این موفقیت را به ایران تبریک گفت.
پولولیکاشویلی همینطور طرح لغو روادید ایران با ۳۳ کشور را پیشرفتی بزرگ در جهت گشودن درهای ایران و رشد گردشگری دانست و اظهار داشت: امیدواریم این اتفاق مهم به ترویج تبادلات فرهنگی و همکاریهای اقتصادی منجر شود.
او افزود: ایران با فرهنگ و تمدنی غنی و جاذبه های بسیار پذیرای گردشگران از سرتاسر جهان است. گردشگری باعث ترویج همبستگی می شود و ایران محل زندگی اقوام مختلف بوده است و تا چند هفته دیگر سال نو ایرانی و نوروز شروع می شود.
دبیرکل گردشگری ملل متحد همینطور حضور مدعوین از کشورهای مختلف را پیام آور وحدت عنوان نمود.
پولولیکاشویلی سپس انتخاب کندوان را در میان روستاهای گردشگری جهان تبریک گفت و اضافه کرد: روستاهای بسیاری در ایران ظرفیت جهانی شدن را دارند و ما جهت کمک به این روستاها آماده ایم.
دبیرکل گردشگری سازمان ملل متحد اظهار داشت: قدردان مردم ایران برای صمیمیت شان هستم. ما با هم می توانیم آینده خوبی را برای آینده گردشگری ایران رقم بزنیم.




منبع:

1402/11/24
08:30:23
5.0 / 5
247
تگهای خبر: آیین , تمدن , روستا , زندگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری