از سوم تا ششم اسفند

نمایشگاه ملی صنایع دستی تهران

نمایشگاه ملی صنایع دستی تهران به گزارش آثارنیوز، معاون صنایع دستی استان تهران از برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی در ایام سوم تا ششم اسفند آگاهی داد و اظهار داشت: از تسهیلات و ظرفیتهای نمایشگاه گردشگری برای برگزاری این نمایشگاه بهره گرفته می شود.



احسان دهقانی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان تهران در گفتگو با خبرنگار مهر در رابطه با برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی تهران بیان نمود: این نمایشگاه بعد از پایان نمایشگاه بین المللی گردشگری با فاصله چند روز از سوم تا ششم اسفند ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.
معاون صنایع دستی اظهار داشت: بخش خصوصی درخواست برگزاری این نمایشگاه را به معاونت صنایع دستی تهران داد و ما هم این درخواست بررسی و مجوز برگزاری را صادر کردیم. زمان درخواستی بخش خصوصی ۱۲ تا ۱۵ اسفند بود که به سوم تا ششم اسفند تغییر داده شد. از این جهت که به زمان برگزاری نمایشگاه گردشگری نزدیک باشد و اداره های کل میراث فرهنگی استان ها بتوانند تسهیلاتی که برای حضور فعالان گردشگری در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران فراهم می کنند را در اختیار فعالان صنایع دستی هم قرار داده و آنرا به اشتراک گذارند. از طرفی در روزهای سوم تا ششم اسفند با سه روز تعطیل مواجه هستیم و بازدیدکنندگان زمان بیشتری برای حضور در نمایشگاه خواهند داشت.
دهقانی اظهار داشت: به اداره های میراث فرهنگی در استان ها سفارش می نماییم از ظرفیتهای موجود در غرفه های نمایشگاه گردشگری برای نمایشگاه صنایع دستی هم بهره ببرند. چون اداره ها یک مرتبه برای نمایشگاه گردشگری هزینه کرده اند و پول غرفه را داده اند ازاین رو میتوان از همان متریال برای غرفه های نمایشگاه صنایع دستی هم استفاده نمود.
وی با اشاره به اینکه شعار این نمایشگاه «صنایع دستی؛ پیشران تولید ملی و اقتصاد هویت بنیان» مطرح گردیده است اظهار داشت: دو سالن ۳۸A و ۳۸B در فضای چهار هزار و ۲۰۰ متر مربعی به نمایشگاه ملی صنایع دستی تهران اختصاص دارد. در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم سالن سوم را هم در اختیار بگیریم.
وی با تکیه بر این که این نمایشگاه بازارچه عیدانه نیست اظهار داشت: در این چند روز ضمن فروش و معرفی صنایع دستی بحث آموزش هم مد نظر قرار داده شده است.
دهقانی ضمن اشاره به این که شرکت کنندگان در نمایشگاه برای غرفه سازی و اجاره هر غرفه حداقل ۱۲ میلیون تومان هزینه می کنند اضافه کرد: کوچک ترین غرفه ها ۱۲ متری است و در این نمایشگاه حدود ۲۵۰ غرفه با حضور ۳۰۰ هنرمند خواهیم داشت. ازاین رو الان فرآیند ثبت نام افراد در سایت نمایشگاه شروع شده است.


منبع:

1402/11/15
22:45:56
5.0 / 5
248
تگهای خبر: آموزش , سایت , شركت , صنایع دستی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۴
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری