شب آبادان و خرمشهر فردا در تهران

شب آبادان و خرمشهر فردا در تهران آثارنیوز: مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از برگزاری سلسله رویداد شب های گردشگری در تهران با برگزاری شب اروند به عنوان اولین رویداد آگاهی داد.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، سیدمصطفی فاطمی فیروزآبادی اظهار داشت: برگزاری شب های گردشگری در حقیقت رویدادی تعاملی است که سبب گردآمدن اعضای تخصصی خانواده بزرگ صنعت گردشگری کشور در قالب معرفی ظرفیتهای گردشگری، توانمندی ها، چالش ها و به صورتی تقویت ارتباطات بخش خصوصی و دولتی بصورت متقابل خواهد شد.
او اضافه کرد: اولین نشست شب های گردشگری به موضوع معرفی فرصت های گردشگری منطقه آزاد اروند شامل شهرهای آبادان و خرمشهر می پردازد تا برمبنای این رویداد، اروند به عنوان فرصت نوین گردشگری کشور مورد بحث و بررسی قرار گیرد و توانمندی های این منطقه به مخاطبان ارائه شود.
فاطمی افزود: برنامه شب های گردشگری با هدف برگزاری نشست های B۲B دفاتر خدمات مسافرتی شهرهای مقصد سفر با محوریت تورهای داخلی در تهران و البرز برگزار می گردد و در این برنامه ضمن انتخاب یک استان یا منطقه ای مشخص، معرفی مقاصد گردشگری، آثار ثبت ملی و جهانی، میراث ناملموس، موسیقی محلی، غذاهای سنتی و صنایع دستی شهرها مورد توجه قرار می گیرد.
او اضافه کرد: در اولین برنامه شب های گردشگری که با همکاری انجمن دفاتر خدمات مسافرتی، انجمن راهنمایان گردشگری و شهرهای مقصد برگزار می شود، معرفی شهرهای آبادان و خرمشهر که در قالب منطقه آزاد اروند هستند، صورت خواهد گرفت. متولی اصلی برنامه پیش رو منطقه آزاد اروند است و ظرفیتهای طبیعت گردی، گردشگری شهری، دفاع مقدس، گردشگری خوراک و دریایی مورد توجه قرار می گیرد.
مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی اظهار داشت: مخاطبان این برنامه دفاتر خدمات مسافرتی، برگزارکنندگان تورهای داخلی، و راهنمایان گردشگری که در حوزه خوراک، طبیعت گردی و انواع گردشگری موضوعی فعالیت می نمایند، هستند. در کنار این مراسم علاوه بر اجرای زنده صنایع دستی، نشست های B۲B با دفاتر خدمات مسافرتی مقصد که با پیشنهادهای ویژه ای همراه هستند نیز انجام می شود.
فاطمی با اشاره به این که مقرر است سلسله نشست های شب های گردشگری بصورت ماهانه ادامه داشته باشد، تصریح کرد: معرفی شهرها از زبان شخصیت ها و مسئولین شهر، ارائه محورها و مسیرها توسط دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و نیز معرفی ظرفیتهای گردشگری و اقامتی از طرف نمایندگان آن منطقه به همراه اجرای موسیقی محله و برنامه های جانبی، رویکرد کلی این رویداد خواهد بود.
شب گردشگری اروند (با معرفی آبادان و خرمشهر) یکشنبه، ۱۰ دی ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در محوطه موزه فرش تهران انجام می شود.




منبع:

1402/10/10
14:35:31
5.0 / 5
237
تگهای خبر: اقامت , بنا , خدمات , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۴
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری