در نخستین كارگروه ساماندهی سوغات ایران تاكید شد؛

معاونت صنایع دستی متولی صنایع دستی تمام کشور است

معاونت صنایع دستی متولی صنایع دستی تمام کشور است به گزارش آثارنیوز، یک نماینده مجلس با اعلان اینکه معاونت صنایع دستی باید قرارگاه حوزه صنایع دستی در کشور باشد، اظهار داشت: اگر بتوان فرماندهی این حوزه را به متولی آن بسپاریم، می توانیم برآیند قابل توجهی را شاهد باشیم.



به گزارش آثارنیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، اولین نشست کارگروه ساماندهی سوغات ملی ایران به ریاست معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور با حضور محمدرضا دشتی اردکانی رییس فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس و اعضای کارگروه اجرا شد.
مریم جلالی در این جلسه، با اشاره به اهمیت توسعه اقتصاد هویت بنیان، اشاره کرد: زمانی که سوغات کشور ما توانسته در دنیا حرف اول را بزند و حرف برای گفتن داشته باشد، پس می توانیم در بسته بندی هم همچنین باشیم.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور با اعلان اینکه در تلاشیم تا رویکرد متفاوتی را محقق نماییم، اظهار داشت: این جمع متخصص و فعال در حوزه های اصناف و تجاری و همین طور تعاون این زمینه را دارند تا خلاقیت و نوآوری را با صنایع دستی در بسته بندی سوغات داشته باشند.
محمدرضا دشتی اردکانی رییس فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اعلان اینکه باید این جلسه تخصصی در راه لطمه شناسی حرکت نماید، اشاره کرد: زمینه آماده است تا دبیرخانه ای برای این کارگروه تشکیل گردد و ضمن لطمه شناسی، ظرفیت ها را شناسایی کند.
وی با اعلان اینکه متولی صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی و معاونت صنایع دستی است، اظهار داشت: خوب است اگر بتوانیم هر سه اتاق تجاری، اصناف و تعاون در قالب دبیرخانه و با نظارت متولی این حوزه اقدام نماییم.
دشتی اردکانی با اشاره به این که معاونت صنایع دستی باید قرارگاه حوزه صنایع دستی در تمام کشور باشد، اظهار داشت: اگر بتوانیم فرماندهی این حوزه را به متولی آن بسپاریم و هماهنگ باهم تلاش نماییم، می توانیم برآیند قابل توجهی را شاهد باشیم در عین حال لازم است که بانک آماری و اطلاعاتی جامعی نیز با مشارکت این سه حوزه جمع شود.


منبع:

1402/09/15
13:48:37
5.0 / 5
228
تگهای خبر: زمینه , صنایع دستی , فرهنگ , گردشگری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری