مدیركل آموزش و ترویج وزارت میراث فرهنگی خبر داد

احیای 145 رشته صنایع دستی فراموش شده در کشور

احیای 145 رشته صنایع دستی فراموش شده در کشور به گزارش آثارنیوز، خراسان شمالی مدیرکل آموزش و ترویج وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از احیای ۱۴۵ رشته صنایع دستی فراموش شده در کشور در چند سال گذشته اطلاع داد.


ویدا توحدی در حاشیه برگزاری هفتمین دوره داوری مهر اصالت ملی به میزبانی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار ایسنا، اظهار نمود: صنایع دستی گذشته پرفراز و نشیبی داشته است و در سالهای گذشته، برخی از این رشته ها رونق شان را تا حدودی از دست داده اند؛ اما بیشتر رشته ها همچنان فعال بوده اند و هستند.
وی افزود: بعضی از رشته های صنایع دستی که به دلایلی مانند دوره مصرف و کاربرد از حوزه تولید خارج شده بودند، با اقدامات آموزشی باردیگر احیا شده اند.
توحدی اضافه کرد: از سال ۱۳۹۵ شورای احیا و باززنده سازی رشته های درحال فراموشی صنایع دستی به وجود آمد. آموزش، یکی از اقداماتی بود که در این شورا بر آن تاکید می شد.
وی ضمن اشاره به این که حالا ۲۹۹ رشته صنایع دستی در کشور وجود دارد، تصریح کرد: رونق هر رشته صنایع دستی بستگی به فروش خوب و مصرف آن دارد و این امر سبب می شود تا در این عرصه اشتغال پایدار ایجاد شود.
مدیرکل آموزش و ترویج وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: همچون اقداماتی که در حوزه آموزش و ترویج این وزارت خانه صورت می گیرد، آموزش طراحی سایت، آموزش بازاریابی، آموزش فروش آنلاین، برگزاری کلاس های عکاسی، استفاده از اینترنت برای فروش و بازاریابی و... است.
وی به برنامه مهر اصالت صنایع دستی اشاره نمود و اظهار داشت: یکی از شاخصهای داوری برای اعطای مهر اصالت به یک رشته صنایع دستی، بسته بندی است.
توحدی تصریح کرد: هم اکنون برخی تولیدکنندگان صنایع دستی، از خود صنایع دستی برای بسته بندی محصول خود استفاده می نمایند. امروز با مهر اصالت، صنایع دستی را به زندگی افراد وارد کرده ایم.
هفتمین دوره داوری مهر اصالت ملی به میزبانی خراسان شمالی از فردا (۱۲ آذر ماه) با هدف آشنایی استادان و تولیدکنندگان صنایع دستی با آخرین استانداردهای تولیدی مورد نظر بازارهای جهانی و تقویت آنها برای آمادگی حضور در زمینه های بین المللی و تأثیرگذاری در برندسازی و توسعه محصولات صنایع دستی در بجنورد برگزار می گردد.
آیین داوری برای دریافت مهر اصالت ملی تولیدات صنایع دستی استانهای گلستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی به میزبانی استان خراسان شمالی از امروز درحال برگزاری است و در آن، ۶۵ اثر از گلستان، ۶۵ اثر از خراسان رضوی، ۲۵ اثر از خراسان جنوبی و ۴۵ اثر از خراسان شمالی توسط داوران استانی و کشوری ارزیابی می شوند.




منبع:

1402/09/13
08:47:21
5.0 / 5
248
تگهای خبر: آموزش , آنلاین , آیین , استاندارد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۲
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری