ارتقای روابط فرهنگی ایران و مکزیک

ارتقای روابط فرهنگی ایران و مکزیک به گزارش آثارنیوز، سفیر مکزیک در ایران با تکیه بر ارتقای روابط فرهنگی و اقتصادی دو کشور اظهار داشت: ما با نهادهای مختلف دولتی برای برگزاری برنامه های مشترک فرهنگی همکاری داریم.



گییرمو پوئنته اوردوریکا، سفیر مکزیک در ایران در حاشیه برگزاری نمایشگاه عکسی در رابطه با اشتراکات فرهنگی ایران و مکزیک به خبرنگار مهر اظهار داشت: به نظرم بیشتر از یک نقطه اشتراک فرهنگی بین ایران و مکزیک وجود دارد. ما چندین نمایشگاه در ایران برگزار کردیم و نمایشگاه عکسی که حالا در باغ موزه هنر ایرانی برپاست هم نشان داده است که چقدر این دو کشور به هم نزدیک هستند.
وی اضافه کرد: درست است که این نمایشگاه به صورت انفرادی برگزار شده است ولی ما با وزارت خانه ها و نهادهای مختلف در ارتباط هستیم برای این نمایشگاه هم تنها با دو نفر عکاس هماهنگ نشده است بلکه این برنامه ها از راه وزارت خانه ها برگزار می گردد.

سفیر افزود: ما اخیرا نمایشگاهی از فریدا و دیگو هم در کاخ نیاوران برگزار کردیم که آن نمایشگاه هم مستلزم ارتباط ویژه ای با نهادهای دولتی بوده است. ما هیچگاه ارتباط خویش را با نهادهای دیگر برای برگزاری برنامه های فرهنگی قطع نکردیم.
سفیر مکزیک در ایران بیان نمود: در ماه سپتامبر سال قبل یک هیأت ایرانی برای کنفرانس یونسکو در مکزیک حضور پیدا کردند چند روز پیش هم چهار نماینده مجلس مکزیک به ایران آمدند تا روابط فرهنگی و اقتصادی دو کشور را ارتقا ببخشند. این سفرها نشان داده است که ارتباط دو کشور صمیمانه و عمیق تر خواهد شد. یکی از نتایج آن، سفر نمایندگان مجلس ایران به مکزیک در ماه آینده است. طبیعتاً بخشی از گفتگوهای پارلمانی در رابطه با مسائل فرهنگ مرتبط می باشد.
وی همینطور در رابطه با سفر ایرانیان به مکزیک هم با اشاره به اینکه سفرکردن بخشی از فرهنگ است اظهار داشت: سفر به مکزیک دشوار می باشد اما پس از پاندمی کرونا میزان سفر ایرانیان بیشتر شده است. هر مدرکی که سفارت مکزیک از ایرانیان برای صدور ویزا طلب می کند همان چیزی است که از ملیت های دیگر می خواهد و تفاوت دیگری ندارد.


منبع:

1402/06/20
12:00:34
5.0 / 5
329
تگهای خبر: سفارت , سفر , فرهنگ , موزه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری