گفتگوی مهر؛

مرمت و بازسازی بنای تاریخی نصرتیان در دستور کار قرار گرفت

مرمت و بازسازی بنای تاریخی نصرتیان در دستور کار قرار گرفت به گزارش آثارنیوز، سرپرست معاونت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از مرمت و بازسازی ساختمان تاریخی نصرتیان لنگرود آگاهی داد و اظهار داشت: این بنای تاریخی با اختصاص اعتبار 3.5 میلیاردریال مرمت می شود.



محمدرضا امیری نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بازسازی و مرمت ابنیه تاریخی در گیلان مورد تاکید میراث فرهنگی است.
وی از مرمت و بازسازی ساختمان تاریخی نصرتیان آگاهی داد و اضافه کرد: با اختصاص اعتبار ۳.۵ میلیاردریال و با انتخاب پیمانکار ذیصلاح و تحویل کارگاه، عملیات مرمت و بازسازی بنای تاریخی نصرتیان شهر لنگرود شروع شد.
سرپرست معاونت میراث فرهنگی گیلان با اشاره به جزییات بیشتر مرمت و بازسازی بنای تاریخی نصرتیان، بیان کرد: در این مرحله از پیمان تعمیر پلکوبی چوبی، گازکشی و نصب دودکش همچون مواردی است که توسط پیمانکار و تحت نظارت کارشناس منتخب معاونت میراث فرهنگی عملیاتی شده است.
امیری نژاد افزود: انتظار می رود با ادامه اختصاص اعتبار در آینده، مراحل نهایی بازسازی ساختمان نیز در دستور کار قرار گیرد.
وی با اشاره بر لزوم صیانت و مراقبت از بناهای تاریخی اضافه کرد: در امتداد اهداف و وظایف ذاتی اداره کل همه برنامه ها بر پایه ی صیانت از آثار استوار شده و از آنجا که مواریث باارزش فرهنگی متعلق به آحاد مردم جامعه می باشد، همکاری شهروندان بمنظور مراقبت از آثار بسیار مورد انتظار است.

1402/05/21
16:56:11
5.0 / 5
333
تگهای خبر: بنا , بنای تاریخی , تاریخ , صنایع دستی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۵
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری