در گزارش آثارنیوز مطرح شد؛

ثبت ۴ اثر گیلان در لیست میراث طبیعی کشور

ثبت ۴ اثر گیلان در لیست میراث طبیعی کشور به گزارش آثارنیوز، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از ثبت ۴ اثر طبیعی این استان در لیست میراث طبیعی کشور اطلاع داد.



ولی جهانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار نمود: گیلان دارای آثار طبیعی تاریخی فراوانی است که جزو هویت ماندگار و شناسنامه این استان به حساب می آید.
وی از ثبت ۴ اثر طبیعی گیلان در لیست میراث طبیعی کشور اطلاع داد و اضافه کرد: در جهت پشتیبانی از میراث طبیعی پرارزش و شاخص استان گیلان، جلسه ای در دفتر ثبت و حریم آثار، حفظ و احیا میراث معنوی و طبیعی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور با حضور نمایندگان محترم سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری و حفاظت محیط زیست کشور برگزار گردید.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان افزود: پس از بررسی پرونده های عرضه شده، پدیده های زمین شناختی بشکاته سنگ و عروس طله (بشکافته سنگ و عروس طلا) در شهرستان سیاهکل، کوه بغروبند تالش و درخت کهنسال افرا پلت شهرستان لنگرود، در لیست میراث طبیعی ملی به ثبت رسیدند.
جهانی ضمن اشاره به اهمیت و جایگاه میراث فرهنگی در قسمت های مختلف، بیان نمود: پرونده های پیشنهادی فیروزکوه سیاهکل و کوه تیلار تالش هم بعد از هماهنگی های استانی و تکمیل پرونده، در مرحله بعدی ثبت قرار خواهند گرفت.


منبع:

1402/05/20
15:05:49
5.0 / 5
375
تگهای خبر: تاریخ , صنایع دستی , فرهنگ , گردشگری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۲
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری