سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران :

روستای کندلوس جزو ۸ نامزد ملی گردشگری برای ثبت جهانی است

روستای کندلوس جزو ۸ نامزد ملی گردشگری برای ثبت جهانی است به گزارش آثارنیوز، مازندران سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران با اشاره به این که از بین ۴۴ روستای نامزد برای ثبت جهانی روستای هدف گردشگری، ۸ روستای کشور انتخاب شدند، اظهار داشت: روستای کندلوس کجور نیز به جمع ۸ نامزد ملی معرفی شده برای ثبت جهانی قرار گرفته و پروسه آن درحال اجراست.



احمد توکلی در گفت و گویی ضمن اشاره به وجود ۲۵۰۰ اثر میراثی در استان با عنوان این که برای ثبت ملی ۹۰ اثر تاریخی استان پرونده تشکیل شده است، اظهار نمود: ۷۷۰ آثار تاریخی مازندران تابحال ثبت ملی شده و برای ۹۰ اثر تاریخی دیگر برای ثبت ملی تشکیل پرونده شده است.

وی اظهار داشت: هم اکنون ۳۵۰ مجموعه بومگردی در مازندران فعالیت دارند و مجوز ۸۲ مجموعه جدید صادر شده که در قیاس با سال گذشته ۲ برابر شده است و ۷۰ پرونده هم در مرحله صدور مجوز قرار دارد.

توکلی خاطرنشان کرد: یک میلیارد تومان به امامزاده سید ابوصالح (ع) روستای سید ابوصالح برای مرمت و حیاط سازی امامزاده اعتبار تخصیص پیدا خواهد نمود و بستر لازم برای واگذاری منطقه نمونه گردشگری امامزاده سید ابوصالح (ع) این روستا به بخش خصوصی فراهم گشته است.

وی از به کارگیری ظرفیت گردشگری اماکن مذهبی مازندران برای توسعه این صنعت در استان اطلاع داد و اظهار نمود: مازندران از ظرفیت بالای گردشگری برخوردار می باشد و از توانمندی گردشگری مذهبی ۱۳۶۱ امامزاده و بقاع متبرکه استفاده خواهد شد.



سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران با اشاره به اینکه بعضی از روستاهای قائم شهر همانند روستای واسکس، دیوکلا و سیدابوصالح از ظرفیت گردشگری بالایی برخوردار می باشند و ترویج راه اندازی بومگردی در این روستاها در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: منطقه نمونه گردشگری حاشیه رودخانه تالار و پارک جنگلی تالار هم ساماندهی و جهت استفاده گردشگران و مسافران بهره برداری خواهد شد.

توکلی اضافه کرد: شهرستان قائم شهر ۱۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی دارد که حدود ۵۰ اثر این شهرستان ثبت ملی است.




1402/05/17
08:43:30
5.0 / 5
281
تگهای خبر: آثار تاریخی , تاریخ , راه اندازی , روستا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۱
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری