زلزله ۳ و نیم ریشتری صدمه ای به بناهای تاریخی ورامین وارد نکرده است

زلزله ۳ و نیم ریشتری صدمه ای به بناهای تاریخی ورامین وارد نکرده است به گزارش آثارنیوز، از تهران رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ورامین ضمن اشاره به وقوع زلزله ۳.۵ ریشتری صبح امروز ۱۲ مردادماه اظهار داشت: این زمین لرزه صدمه ای به بناهای تاریخی شهرستان وارد نکرده است.


محمدرضا تاجیک شامگاه پنج شنبه ۱۲ مرداد ماه در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به زلزله ساعت اولین بامداد امروز اظهار داشت: خوشبختانه زلزله ساعت ۰۰: ۴۳ امروز بامداد ۱۲ مرداد ماه که به بزرگی ۳.۵ ریشتر و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد، صدمه ای به بناهای تاریخی شهرستان ورامین که در لیست میراث ملی کشور ثبت شده، وارد نکرده است.
تاجیک اضافه کرد: با عنایت به شدت این زلزله، کارشناسان میراث فرهنگی مبادرت به پایش و بررسی ابنیه تاریخی شهرستان ورامین در حوزه بخش جوادآباد و روستاهای مرکز و اطراف کانون این زمین لرزه در روستاهای حسن آباد کوه گچ و حصار علیا کردند که گزارش های دریافتی از آن حکایت می کند که خوشبختانه صدمه ای به بناهای تاریخی ورامین وارد نشده است.
وی اظهار داشت: کارشناسان یگان حفاظت این اداره به صورت مداوم درحال بررسی شرایط هستند و در صورت گزارشی در خصوص خسارت به آثار و ابنیه تاریخی، فوراً اطلاع رسانی خواهد شد.




منبع:

1402/05/14
08:13:13
5.0 / 5
350
تگهای خبر: بنا , تاریخ , روستا , صنایع دستی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری