رئیس دانشگاه خبر داد

اعلام آمادگی دانشگاه تهران جهت راه اندازی رشته های در رابطه با گردشگری

اعلام آمادگی دانشگاه تهران جهت راه اندازی رشته های در رابطه با گردشگری به گزارش آثارنیوز، رییس دانشگاه تهران از تشکیل کارگروه مشترک برای تسهیل موضوعات میراثی طرح توسعه دانشگاه آگاهی داد و اظهار داشت: این آمادگی را داریم برمبنای نیازهای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نسبت به راه اندازی رشته های جدید در رابطه با گردشگری و تدوین سرفصل های دروس متناسب با شرایط بومی کشور اقدام موثر انجام دهیم.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، دکتر سید محمد مقیمی رییس دانشگاه تهران در دیدار با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، با اشاره به راه اندازی دانشکده تازه تاسیس گردشگری در دانشگاه تهران، اظهار داشت: دانشکده های جدید دانشگاه تهران همچون دانشکده گردشگری برمبنای تقاضامحوری، ظرفیتهای موجود کشور و نیازهای روز جامعه راه اندازی شده اند و تربیت نیروی انسانی متخصص متناسب با نیازها را در دستور کار دارند.
وی با یادآوری ظرفیتهای دانشگاه تهران و نیازهای اولویت دار کشور، اعلام آمادگی کرد که برمبنای نیازهای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نسبت به راه اندازی رشته های جدید در رابطه با گردشگری و تدوین سرفصل های دروس متناسب با شرایط بومی کشور اقدام موثر صورت گیرد.
استاد دانشکدگان مدیریت دانشگاه تهران اشاره کرد: دانشگاه تهران در برنامه خود دارد که از آموزش سنتی عبور کند. یکی از محورهای جدید مدنظر دانشگاه تهران این است که رشته هایی را برای فقط یک دفعه و یا چند بار پذیرش دانشجو راه اندازی کند و بمحض این که جمع بندی بر این قرار گرفت که نیاز کشور به نیروی متخصص در آن رشته رفع شده است، پذیرش دانشجو در آنها را متوقف نماید.
وی با اعلان اینکه دانشکده گردشگری دانشگاه تهران یکی از دانشکده هایی است که مخاطبانی از همه بخش ها شامل خصوصی، تعاونی و دولتی دارد؛ اشاره کرد: آمادگی داریم که یک پوشش مهارتی و حرفه ای در شاخه های مختلف گردشگری برای فعالان مختلف این عرصه ایجاد نماییم.
در این جلسه گزارشی از وضعیت طرح توسعه دانشگاه تهران و موانع در رابطه با ابنیه میراثی و محدویت های اجرای طرح تفصیلی توسط دکتر علی مبینی دهکردی رییس سازمان توسعه و سرمایه گذاری دانشگاه تهران و دکتر حسین طوسی معاون فنی این سازمان ارائه شد.
مهندس عزت اله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در این جلسه، ایجاد دانشکده گردشگری در دانشگاه تهران با نگاه تقاضامحوری را ناشی از رویکرد کارآفرینانه در مدیریت دانشگاه دانست و به مسئولان ذی ربط تاکید نمود تا دوره های آموزشی رسمی و همین طور دوره های کاربردی اولویت دار و مورد نیاز برای ذی نفعان و فعالان حوزه گردشگری را با دانشکده گردشگری درمیان بگذارند.
وزیر میراث فرهنگی ضمن توجه به ظرفیتهای دانشگاه تهران اعلام آمادگی نمود که در آینده نزدیک از دانشگاه بازدید داشته باشد تا زمینه های آموزش و پژوهش را در امتداد کارآفرینی و تربیت نیروهای متخصص و حرفه ای در پیوند میان دانشگاه و صنعت مورد تاکید قرار دهند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، در آخر این دیدار به پیشنهاد وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، کمیته ای مرکب از مدیران وزارت میراث فرهنگی، خبرگان حوزه میراثی و مدیران دانشگاه تهران تشکیل شد تا ضمن بررسی چالش های پیش رو، راهکارهای لازم را برای رفع موانع و تقویت همکاریهای در رابطه با اجرای طرح تفصیلی دانشگاه تهران ارائه نمایند.




منبع:

1402/05/09
08:19:25
5.0 / 5
353
تگهای خبر: آموزش , بنا , حرفه ای , راه اندازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری