موزه دار اسپانیایی :

ورود سیاست به دنیای موزه ها

ورود سیاست به دنیای موزه ها به گزارش آثارنیوز یك موزه دار اسپانیایی می گوید: موزه ها بعنوان مكان مقدس یادگیری، نباید سیاسی باشند.


«آدا رومرو سانچز» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار نمود: دستیابی به اینكه موزه، مكانی عاری از سیاست باشد، دشوار اما امكان دارد.
وی اضافه كرد: موزه ها باید اخلاق انسانی را هم سرلوحه قرار دهند مثلا زمانی كه مقبره فراعنه را دیدم فكر می كردم كه نباید مردم این اجسام را از قبرها بیرون می آوردند.
سانچز با توضیح اینكه یك مسلمان اسپانیایی است و در گرانادا متولد شده است، اظهار داشت: زمانی كه كودك بودم والدینم به دین اسلام روی آوردند، به همین دلیل، من گرانادا را ترك كردم و به مكه رفتم.
او افزود: حدود 10 سال در عربستان سعودی زندگی كردم و زمانی كه 13 سال داشتم به اسپانیا بازگشتم.
سانچز اضافه كرد: مدتی مسئول احیای مجموعه نسخ خطی كتابخانه ملی در مصر شدم كه مهم ترین مجموعه نسخ خطی در دنیای عرب است.
وی بیان داشت: هم اكنون در كتابخانه ملی قطر مشغول به كار هستم كه یكی از مهم ترین پروژه های بنیاد قطر و مركزی برای مدیریت بخشی از پروژه های حفظ نسخ خطی و كلكسیون های قدیمی در خاورمیانه است.
این موزه شناس اسپانیایی خاطرنشان كرد: از موزه های زیادی در كشورهای مختلف بازدید كرده ام و موزه های قدیمی دوران گذشته را دوست دارم و معتقدم به واسطه فرهنگ و آموزش كه هر دو در موزه وجود دارد، این دنیا بهتر خواهد شد.
او اظهار داشت: بیشتر وقتم به مطالعه و بررسی مجموعه های ویژه، نسخ خطی، پاپیروس ها، نقشه ها، دست سازهای قدیمی كتابخانه و برگزاری نمایشگاه می گذرد.
وی مطالعه و تحقیق درباره چگونگی حفظ مجموعه های باستان شناسی، نسخ خطی و كتیبه شناسی را از دیگر موضوعات مورد علاقه اش ذكر كرد.

 

1397/08/05
13:31:19
5.0 / 5
5015
تگهای خبر: آموزش , باستان شناسی , فرهنگ , كتاب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری