در دیدار دست اندركاران اربعین؛

نماینده آیت الله سیستانی از خادمان ایرانی اربعین قدردانی كرد

نماینده آیت الله سیستانی از خادمان ایرانی اربعین قدردانی كرد آثارنیوز: كربلا - نماینده آیت الله سیستانی مرجعیت عالی عراق در دیدار دست اندركاران ایرانی و عراقی اربعین در عراق از تلاش مردم و خادمان ایرانی قدردانی كرد.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایرنا، شیخ 'عبدالمهدی الكربلائی' در دیدار اعضای كمیته مشترك هماهنگی اربعین حسینی با وی، همینطور از تلاش اعضای این كمیته در مورد برقراری امنیت و خدمات به زائران اربعین قدردانی نمود.
وی تصریح كرد: باید جهت ورود زائرین ایرانی و دیگر كشورها موانع و مشكلات برطرف گردد تا امسال شاهد برپایی پرشكوه این مراسم باشیم.
امام جمعه كربلا همینطور از مردم و دست اندركاران ایرانی كه در مورد برپایی مواكب و كمك به زائرین اربعین حسینی تلاش داشته اند تشكر كرد.
در این دیدار سردار مصطفی مرادیان نماینده جمهوری اسلامی ایران در كمیته مشترك هماهنگی اربعین حسینی به همراه سپهبد محمد بدر معاون وزیر كشور و نماینده دولت عراق در كمیته مشترك گزارشی از عملكرد فشرده چند هفته اخیر این كمیته در مورد برقراری امنیت و خدمات رسانی به زائرین اربعین حسینی عرضه كردند.
از سوی دیگر جلسه كمیته هماهنگی اربعین حسینی در سفر به كربلا با حضور مقامات ایرانی و عراقی در مقر ستاد عملیات مشترك 'فرات الاوسط '(مركزی) به مركزیت استان كربلا برگزار گردید.
ستاد عملیات مشترك فرات الاوسط مسئول امنیت چهار استان كربلا، نجف، بابل و دیوانیه در تمامی طول سال می باشد و نقشی اساسی در تامین امنیت زیارت اربعین دارد.
در این جلسه با حضور مسئولان و دست اندركاران اربعینی دو كشور و همچون فرماندهان نظامی و امنیتی استان های تحت كنترل این عملیات، مشكلات پیش رو در اربعین حسینی بررسی و چاره جویی شد.
مسائل امنیتی و انتظامی، تسهیل در تردد كامیون ها و آمبولانس های ایرانی در میان استانها، پیگیری زائرین ایرانی دستگیر شده توسط عراق، خودروهای ایرانی رها شده در خیابان های نجف و كربلا توسط زائرین، كشف ویزای جعلی در فرودگاه نجف، كشف مواد مخدر در میان زائرین و... پرداخته شد.
شعار امسال مراسم اربعین #حب_الحسین_یجمعنا و #الحسین_یوحدنا (عشق حسین مایه گردهم آمدن ماست / حسین ما را به وحدت می رساند) است.
گفتنی است از چند روز گذشته با آغاز پیاده روی مردم عراق به سمت كربلا، گذرگاه های مرزی 'مهران'، 'شیب'، 'شلمچه'، 'صفوان' و فرودگاه های نجف و بغداد و بصره هم سرگرم استقبال از زائران خارجی همچون ایرانی ها شده اند.
زائران ایرانی در كنار دیگر برادران عراقی و غیر عراقی خود بار و كوله ها را بسته و زن و مرد همانند سال های گذشته آماده عزیمت به سمت كربلا شده اند و عده ای هم قبل از ازدحام جمعیت، سفرهای اربعینی خویش را به عراق شروع كرده اند.
سال گذشته از حدود 14 میلیون زائر اربعین حسینی از ملیت های مختلف در عراق، دو میلیون و 350 هزار نفر ایرانی بودند.
زیارت میلیونی اربعین حسینی امسال برپایه تقویم شمسی مصادف با هشتم آبان ماه 97 خواهد بود.
خاورم*10*380**


1397/07/27
18:48:06
5.0 / 5
5140
تگهای خبر: خدمات , سفر , ملك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری