دوندگان ابرماراتن راه ابریشم ایران به خط آخر رسیدند

دوندگان ابرماراتن راه ابریشم ایران به خط آخر رسیدند آثارنیوز: كرمان - سومین ابرماراتن بین المللی راه ابریشم ایران امروز(یكشنبه) بعد از هفت روز در محل كاروانسرای زوار بخش شهداد با مشخص شدن نفرات اول تا سوم به آخر رسید.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایرنا، مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان كرمان در جمع خبرنگاران اضافه كرد: در انتها این رقابت ها اكبر نقدی از تبریز مقام اول، حسنعلی شیخ از سیستان و بلوچستان نفر دوم و آلبرتو از ایتالیا مقام سوم را به دست آورد.
غلامرضا فرخی بیان كرد: سومین ابرماراتن بین المللی راه ابریشم ایران با حضور 35 دونده از 6 كشور جهان از تاریخ 9 مهرماه از محل اكو كمپ گردشگری هواپیمایی ماهان واقع در روستای ملك آباد بخش شهداد شروع شد.
مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان كرمان افزود: در نخستین روز برگزاری سومین ابرماراتن بین المللی راه ابریشم ایران، دوندگان مسیر 40 كیلومتری اكوكمپ گردشگری هواپیمایی ماهان تا دره دلفین ها واقع در بیان لوت را دویدند. و در دومین روز بعد از طی مسافت 38 كیلومتری دره دلفین ها تا گندم بریان و رودشور شب را در منطقه گندم بریان سپری كردند.
فرخی تصریح كرد: تمامی دوندگان در سومین روز مسابقه یك مسیر 42 كیلومتری از گندم بریان تا كاروانسرای حوض نادر در منطقه كلوت ها را دویدند.
وی با اشاره به اینكه دوندگان در ایام چهارم و پنجم وارد مسیر كلوت ها بعنوان سخت ترین بخش مسابقه شدند اضافه كرد: این 2 روز سخت ترین قسمت مسابقه با قوانین بسیار خاصی بود، همچون آنكه دوندگان باید یك مسیر 75 كیلومتری را طی 24 ساعت می دویدند و اگر از این بازه زمانی بیشتر می شد، امكان ادامه مسابقه را نداشتند.
مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان كرمان با اشاره به اینكه 80 درصد دوندگان، تا شامگاه 75 كیلومتر را دویدند، خاطرنشان كرد: آخرین دونده هم ساعت 6صبح جمعه (روز پنجم) به خط آخر این مسیر رسید.
وی اضافه كرد: دوندگان بعد از یك شب استراحت در روستای كریم آباد، در بامداد روز ششم مسابقه مسیر 38 كیلومتری تا روستای جهر در حوالی شهر اندوهجرد را دویدند.
فرخی اظهار داشت: دوندگان سومین ابرماراتن راه ابریشم ایران در نهایت در هفتمین روز این ابرماراتن بعد از طی 17 كیلومتر در محل كاروانسرای زوار اندوهجرد به خط آخر رسیدند.
وی تصریح كرد: این مسابقه رقابتی نبوده و در این مدت هیچ مشكلی برای هیچ یك از دوندگان ایرانی و خارجی پیش نیامد و همه شركت كنندگان از اجرای برنامه رضایت كامل دارند.
مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان كرمان افزود: با اشاره به اینكه در سومین ابرماراتن بین المللی راه ابریشم ایران در مجموع 17 دونده ایرانی و 18 دونده خارجی شركت داشتند اضافه كرد: در جریان این ابرماراتن، 11 نفر از دوندگان 150 كیلومتر در بیابان لوت دویدند و سایر شركت كنندگان مسیری 250 كیلومتری را طی كردند.
وی بیان كرد: تا روز دوم مسابقه سه دونده انصراف دادند و بعد از آن 32 دونده دیگر مسیر را تا خط آخر طی كردند.
مسابقه فوق ماراتن به رقابت هایی گفته می گردد كه مسیر دوی آنها بیش از 42 كیلومتر باشد.
بخشی از بیابان لوت در سال 95 بعنوان نخستین جاذبه طبیعی ایران به ثبت جهانی رسیده است كه قسمت عمده آن در استان كرمان قرار دارد.
بخش شهداد تا كرمان 95 كیلومتر فاصله دارد.
7437/ 5054


1397/07/15
19:04:23
5.0 / 5
5070
تگهای خبر: تاریخ , روستا , شركت , صنایع دستی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۵
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری