نمایشگاه ملی صنایع دستی فردا در تهران بازگشایی می گردد

نمایشگاه ملی صنایع دستی فردا در تهران بازگشایی می گردد آثارنیوز: تهران- معاون صنایع دستی اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران از برگزاری سی امین دوره نمایشگاه ملی صنایع دستی فردا(سوم شهریور ماه) در نمایشگاه بین المللی تهران اطلاع داد.


محمد انشایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: سی امین دوره نمایشگاه ملی صنایع دستی از سوم تا ششم شهریور ماه با بیش از 500 غرفه در فضای 8 هزار متر مربع با شركت 31 استان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی افتتاح می گردد.
وی با اشاره به اینكه استان تهران بعد از اصفهان بیشترین غرفه های صنایع دستی را در اختیار دارند، اضافه كرد: بیش از 50غرفه برای فروش و عرضه محصولات نفیس تهران همچون سراجی، رودوزی، منبت و معرق چوب، زیور آلات، شیشه های سنتی، سر امیك، سفال، تذهیب و نگاری در سالن های 8، 9، 10، 11 و 25 این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.
به گفته وی نمایشگاه صنایع دستی از سوم شهریور ماه از ساعت 10تا 18 پذیرای عموم است.
معاون صنایع دستی اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همینطور تصریح كرد: برای پشتیبانی از تولید و عرضه كالاهای داخلی، با همكاری معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی و اتحادیه فروشندگان صنایع دستی از عرضه محصولات بی كیفیت و خارجی در بازار جلوگیری می گردد.
وی افزود: در نظر داریم كه در فروشگاهها اشیای نفیس با قیمت تولیدی ارائه شود.
انشایی از ثبت نام 130 نفر برای توسعه مشاغل خانگی در سامانه كارا اطلاع داد و اظهار داشت: برای این افراد وام های اشتغال زایی 10میلیون تومانی تعلق می گیرد.
معاون صنایع دستی استان تهران تصریح كرد: سال قبل 483 نفر توانستند تسهیلات 10میلیون تومانی (بازپرداخت سه ساله) برای توسعه مشاغل خانگی را دریافت نمایند.
وی همینطور در مورد برقراری بیمه هنرمندان عشایری و روستاییان اظهار داشت: طبق تفاهم نامه ای كه با بیمه روستایی و عشایری استان تهران انجام شده، هنرمندان فعال در مناطق روستایی استان تحت بیمه قرار می گیرند.
انشایی همینطور به صادرات صنایع دستی استان تهران در سه ماهه نخست امسال اشاره نمود و اظهار داشت: در سالجاری 25 میلیون دلار كالا به كشورهای اروپایی، آمریكایی و كشورهای حوزه خلیج فارس صادر گردیده است.
در حال حاضر 250 فروشگاه صنایع دستی و یكهزار كارگاه صنایع دستی (با فعالیت حدود 7هزار هنرمند) دراستان تهران فعالیت دارند.
تهرام/7247//1348


1397/06/03
15:00:52
5.0 / 5
4710
تگهای خبر: بیمه , روستا , صنایع دستی , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۲
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری