گالری گردی در آخرین هفته مرداد

گالری گردی در آخرین هفته مرداد آثارنیوز: تهران- بحران های زیست محیطی در كنار داش باباهای مشكین شهر، بخشی از مبحث های گالری های هنرهای تجسمی است كه در آخرین هفته مرداد ماه كار خویش را آغاز می كنند.


«پاول كله» از نقاشان برجسته هنر مدرن در قرن بیستم، اعتقاد دارد كه هنرمند تنها زمانی باید سخن بگوید كه بخواهد نظریه جدیدی را عنوان كند و سخن گفتن بسیار دشوار است در حضور آثاری كه باید خود مبین خویش باشند و یك نقاش باید قادر باشد دیگران را به سمتی ببرد كه خود به سمت آن كشیده شده است.
گالری های تهران از عصر جمعه، 26 مردادماه میزبان نمایش آثار جدید هنرهای تجسمی هنرمندان جوان و پیشكسوت كشور است.

*«جشنواره بین المللی عكس خیام» در موسسه صبا
نمایشگاه پنجمین «جشنواره بین المللی عكس خیام» با حضور آثاری از 68 كشور جهان در فرهنگستان هنر و موسسه فرهنگی هنری صبا گشایش خواهد یافت و یك كارگاه آموزشی عكاسی توسط «رها بیلر» از تركیه و «علی سامعی» برگزار می شود.
پنجمین جشنواره بین المللی عكس خیام با هدف ارتقای سطح عكاسی و گفتگوی بصری میان عكاسان ایران و جهان و هم به منظور بزرگداشت حكیم عمر خیام، توسط نمایندگی فیاپ در ایران برگزار می گردد.
محل نمایشگاه در خیابان ولیعصر، نرسیده به خیابان طالقانی، شماره 1552، فرهنگستان هنر است.

*«پیكرك های تاریخی» در گالری ساربان
نمایشگاه آثار نقاشی ساوالان جماعتی با عنوان «روایت گمشده» به كیوریتوری فواد نجم الدین، 26 مردادماه در گالری ساربان افتتاح می گردد و تا دوشنبه پنجم شهریور ادامه خواهد داشت.
نجم الدین در استیتمنت این نمایشگاه كه روایتی از داش باباهای مشكین شهر است، نوشته: «پیكرك های این مجموعه بازنمای توده های انسان مانندی هستند كه ساكت و ساكن در گستره دشتی ناكجا به افق خیره مانده اند. در نگاهی زیر چشمی گاه شواهدی از چهره هایی آشكار می گردد و بعد به ناگه همه چیز از نظر محو و دور می گردد. توده هایی گنگ، در فضایی مه آلود و بی جغرافیا، در نوری ملایم و بی زمان، از هر نشانه ای كه ربط آن ها را آشكار می كند، می گریزند»
علاقه مندان می توانند برای تماشای آثار همه روزه به جز سه شنبه ها به گالری ساربان به نشانی خیابان سهرودی شمالی، هویزه غربی، نبش شهید یوسفی، پلاك130 رجوع كنند.

*«26 مارچ 1976» در گالری هپتا
نمایشگاه دیجیتال آرت ندا شعاعی 26 مرداد در گالری هپتا افتتاح می گردد و تا 7 شهریور برپا خواهد بود.
در استیتمنت این نمایشگاه جمله ای از ریچارد اودون عكاس مشهور مد دوران معاصر و مدرن نوشته شده است: من فكر می كنم خیلی به این بستگی دارد كه چگونه می توان شبیه به یك هنرمند بود، هنرمندی از جنس من، یك عكاس؛ جمع آوری و توجه كردن به جزئیاتی كه بقیه آن را كنار می گذارند، چیزی كه اغلب آدم ها می خواهند به سریع ترین حالت ممكن آن را دور بریزند. یك هنرمند باید به دقت مطالعه و بررسی كند، زباله ها، مواد اولیه و مرتبط را در جهت از بین بردن فاصله میان آنچه اتفاق افتاده و چیزی كه ما دریافت می نماییم، پیدا كند.
گالری هپتا در خیابان كریمخان زند، خیابان ایرانشهر، ضلع غربی پارك هنرمندان، بن بست نیكوشهر، شماره 3، طبقه دوم واقع شده است.

*«حضورِغایب» در گالری شلمان
نمایشگاه عكس حسن اكبرنژاد 26 مرداد در گالری شلمان افتتاح و تا 31 مرداد برای علاقه مندان به نمایش گذاشته می گردد.
این هنرمند در توضیح نمایشگاه خود نوشته است: انسان ترس خورده جهانی متفاوت از انسان ایمن در پیش روی خود دارد، جهانی متفاوت كه قابل اتكا نیست و هر لحظه می تواند ضد او شود و حس امنیت وی را مختل كند. در جامعه معاصر كه ترس و خوف در همه ابعادش وارد شده است، ناخودآگاه انسان ها حتی افرادی كه به صورت مستقیم این خشونت ها را تجربه نكرده اند، مملو از اضطراب و ترس از وقوع اتفاقی است كه فكر به آن، از خود واقعه هم دردناك تر است.
گالری شلمان در خیابان میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبارغربی (جنوبی)، كوچه كاووسی، پلاك 27 واقع شده است.

*«یادنگاره ها» در گالری هپتا
نمایشگاه نقاشی مرتضی نبی پور هم جمعه، 26 مرداد در گالری هپتا افتتاح می گردد و تا 7 شهریور به نمایش درخواهد آمد.
در بخشی از استیتمنت این نمایشگاه آمده است: مجموعه پیش رو گزیده ایست از بایگانی یك هنرمند كه از ابتدای كودكی با طبیعت مسحور شده است. این مجموعه مانند یك خط زمانی است كه روند تغییر دیدگاه وی در منظره نگاری و كوشش برای به تصویر كشیدن یك طبیعت رویا گونه كه سال به سال تجریدی تر شده، نشان داده است.

*«آب» در نگارخانه لاله
نمایشگاه گروه های فتوآرت، ویدئو، چیدمان، صدا، چاپ دستی و نقاشی به گردآوری جلال الدین مشمولی 26 مرداد در نگارخانه لاله افتتاح و تا 18 شهریور برای علاقه مندان به نمایش گذاشته می گردد.
در بخشی از توضیح نمایشگاه نوشته شده است: این نمایشگاه تلاش دارد تا مسئولیت و مشاركت اجتماعی هنرمندان را در رویارویی با بحران های زیست محیطی به اشتراك گذارد. هر یك از هنرمندان در آثار خود بخشی از تبعات ناشی از كمبود و یا عوامل بروز بحران كم آبی، خشكسالی و تبعات ناشی از آن را با نگاهی مفهومی به چالش كشیده اند.
كوروش ادیم، مهدی مقیم نژاد، مجید كورنگ بهشتی، اسماعیل قنبری، امیرعلیمی، محمود مكتبی، حمیدرضا قیاسی، امید هاشمی، هوفر حقیقی، سیاوش امیری راد، فرزانه فاضلی، فاطمه شفیعی، فرانك فریدونی، محمد حبیبی و شایگان ادیم هنرمندان شركت كننده در این رویداد هستند.
نگارخانه لاله در خیابان دكتر فاطمی، ضلع شمالی پارك لاله، جنب هتل لاله قرار دارد.

*«نقاشیخط» در فرهنگسرای نیاوران 2
آیین گشایش نمایشگاه آثار نقاشیخط مراد فتاحی روز جمعه 26 مرداد ماه، ساعت 17 در گالری شماره 2 فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود و تا سوم شهریور در معرض نمایش قرار خواهد گرفت.
این نمایشگاه در برگیرنده 30 اثر از این هنرمند است كه با تكنیك اكرلیك و تركیب مواد اجرا شده‎اند. تمام آثار فتاحی در این نمایشگاه تركیب نقاشیخط با گرایش سقاخانه است.
مكتب سقاخانه جریانی هنری است كه در دهه 1340 شمسی با بهره‎گیری از عنصرهایی از هنر مدرن و بعضی از عنصرهای تزیینی هنرهای سنتی و دینی، در ایران شكل گرفته است.
این نمایشگاه در خیابان پاسداران، مقابل پارك نیاوران، فرهنگسرای نیاوران برگزار می گردد.

*«نقطه كور» در گالری اُ
نمایشگاه عكس حامد سوداچی با عنوان نقطه كور 26 مرداد افتتاح می گردد و تا هفتم شهریور به نمایش درخواهد آمد.
گالری اُ در خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاك 18، طبقه اول واقع شده است.

*«دكوفو» در گالری مكث

این نمایشگاه عكس به گرد آوری نازلی عباسی و سارا ساسانی 26 مرداد افتتاح و تا 23 شهریور برگزار می گردد و هنرمندان این رویداد، آزیتا سمناك، احسان حسینی نسب، اعظم شادپور، الهه پناهی، بابك بردبار، بهار اصلانی و جاوید تفضلی هستند.
در توضیح این نمایشگاه دكوفو بر آن است تا با عرضه آن دسته از آثار عكاسان كه معمولا در نمایشگاه های فردی و گروهی شان به نمایش گذاشته نمی گردد، تلاش كند آثار هنری كاربردی تری را در معرض نمایش عموم بگذارد و بدین سان از یك سو، اقشار گسترده تری از مردم كشورمان را با شرایطی بسیار مناسب، صاحب اثر هنری اصل و شناسنامه دار، حتی در اندازه ای كوچك كند و از طرفی دیگر، بستر مناسبی باشد برای تلاش گروهی از هنرمندان عكاسی كه تصمیم گرفته اند حركت به سمت مردم و نزدیك تر شدن به آن ها را از خودشان آغاز كنند تا شاید بتوانند نخبه گرایی فاصله دار میان عكاسان هنری، گالری ها و مردم را كاهش دهند.
گالری مكث در خیابان طالقانی، خیابان بهار شمالی، كوچه بهشت، پلاك 11 واقع شده است.

*« در انتظار خودت» در خانه نمایش دا
عكس های حمید تركمن در فضای خانه نمایش دا با چیدمانی متفاوت عرضه می شوند و تداعی كننده فضای تجربی تئاتر تهران است.
در بخشی از استیتمنت این نمایشگاه آمده است: «چگونه كجا و چه زمانی ما خودمان را از دست دادیم!؟... بدون احساس و رویاهای مشترك. هیچ نشانی از عشق دهه ۶۰، صلح دهه ۷۰ و حتی حرص و طمع های دهه ۸۰ دیده نمی گردد. اینجا در سال ۲۰۱۸ در فضای تاریك و فقیر تئاتر تجربی تهران با چشمانی باز و پر از امید و آرزو ما در حال انتظار برای خود (خدا) هستیم....».
نمایشگاه این هنرمند با عنوان «در انتظار خودت» جمعه ۲۶ مرداد ماه افتتاح می گردد و تا دوم شهریورماه هر روز از ساعت 18 تا 21 در خانه نمایش «دا» واقع در میدان فاطمی، ابتدای گمنام، خیابان جهانمهر، شماره ۲۶ دایر است.

*«كارنمای پژوهشی» در خانه هنرمندان ایران
نمایشگاه هشتمین كارنمای پژوهشی انجمن هنرمندان نقاش (اعضای بالای 40 سال) ۲۶ مرداد ماه در خانه هنرمندان ایران افتتاح می گردد.
در هشتمین كارنمای پژوهشی 270 اثر از هنرمندان؛ فیروزه امینی، سوسن اتحاد، وجیهه اصل فكور، سیما امانی، مینو اسعدی، رضا بانگیز، عبدالحسین بنافیان، فروزان پرویز فرزام، هما توكلی، مظفر تقوا بلسی، نرگس چالاك، پریوش حكیم رابط، پرویز حیدرزاده، داریوش حسینی، شهره خادمی، پروانه رزاقی، اكرم رحیم تبریزی، میترا شیركوبیان، نسترن صمیمی، مرجان صداقتی، بدرالملوك صفایی، شبنم طلوع، مهین علاءالدینی، حب الله علیان، حمیدرضا غفوری دائمی، لعیا فضل اللهی، فاطمه فاطمی، مینا قویدل، لیلا كاشانی، مهین لطف محمدی، مینا مختارزاده، رویا محمدیها، نسرین محمودی نوبر، سلیمه معتمدی، فاطمه ماندگار، زهرا مداح، پرویز معزز، مژگان نیكبخت، نسرین نوشفر، تارا نظم علیزاده، بهنام ولدوند و شمسی یاری حضور دارند.
خانه هنرمندان ایران در خیابان طا لقانی، خیابان موسوی شمالی (فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر واقع شده است.
فراهنگ**9031**1055**1368


1397/05/25
20:06:22
5.0 / 5
5236
تگهای خبر: جشنواره , فرهنگ , نمایشگاه , هنر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۵
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری