18 اقامتگاه بوم گردی در آذربایجان غربی مجوز دریافت نمودند

18 اقامتگاه بوم گردی در آذربایجان غربی مجوز دریافت نمودند آثارنیوز: ارومیه- مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به اعطای مجوز جدید به 18 اقامتگاه بوم گردی استان طی سه ماهه مخست سال جاری، اظهار داشت: مناطق روستایی این استان دارای ظرفیت های كم نظیر گردشگری بوده و از این مزیت ها می توان برای توسعه صنعت گردشگری استفاده نمود.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایرنا، جلیل جباری روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اضافه كرد: این اقامتگاه ها در روستاهای هدف گردشگری همچون حسنلو نقده و سیلوانای ارومیه و در مجاورت جاذبه های تاریخی و طبیعی نظیر سوله دوكل، تالاب كانی برازان و خوشاكو به راه افتاده است.
وی افزود: اقامتگاه های بوم گردی تمامی خدمات هتل ها را با كمترین قیمت عرضه می دهند و گردشگران علاوه بر اقامت از محصولات لبنی، عسل روستایی و غذاهای محلی آنها استفاده می نمایند.
وی با اشاره به اینكه راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی باعث اشتغال زایی برای روستاییان و ماندگاری آنان در روستاها می شود، افزود: اقامتگاه های بوم گردی منبع درآمد مناسبی برای روستاییان بوده و درآمد حاصل از آن به مراتب بالاتر از كشاورزی است.
مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به اینكه 450 طرح در حوزه صنایع دستی و گردشگری استان با 420 میلیارد ریال سرمایه گذاری در كمیته اشتغال زایی استان تصویب شده، اظهار داشت: اعطای این تسهیلات شروع شده و این اداره كل موظف است تا آخر مرداد سال جاری به تمامی این طرح ها تسهیلات پرداخت كند.
جباری بیان كرد: همینطور 25 طرح گردشگری با 50 درصد پیشرفت فیزیكی و چهار هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری هم در آذربایجان غربی در حال اجراست.
وی افزود: این طرح ها شامل مراكز اقامتی، هتل ها و مجتمع رفاهی است و با بهره برداری از آنها برای یكهزار و 200 نفر فرصت شغلی تولید می گردد.
وی به حمایت های دولتی از فعالان صنایع دستی هم اشاره نمود و اضافه كرد: تابحال 2 هزار پروانه تولید برای فعالان صنایع دستی صادر شده و همینطور یكهزار و 700 نفر از هنرمندان این بخش بیمه شده اند.
مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به برنامه های این ادراه كل در سال جاری، اظهار داشت: برگزاری جشنواره ملی گردشگری در ارومیه، برگزاری پنجمین نمایشگاه ملی صنایع دستی كشور در ارومیه و برگزاری جشنواره گردشگری غذا از مهمترین برنامه های این اداره كل امسال است.
به گزارش آثارنیوز به نقل از ایرنا آذربایجان غربی قبل از این دارای پنج اقامتگاه بوم گردی در شهرستان های تكاب، سردشت و اشنویه بوده است و با راه اندازی 18 اقامتگاه بوم گردی جدید تعداد این اقامتگاه ها به 23 واحد می رسد.
8135/3072


1397/04/27
13:29:56
5.0 / 5
4921
تگهای خبر: اقامت , جشنواره , روستا , صنایع دستی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری