معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی:

برگزاری رویدادهای ملی و بین المللی تبریز 2018

برگزاری رویدادهای ملی و بین المللی تبریز 2018 به گزارش آثارنیوز معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی از برگزاری چهار رویداد فرهنگی و علمی در سطح ملی و بین المللی در قالب برنامه های تبریز 2018 در این شهر تاریخی اطلاع داد.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایرنا، رحیم شهرتی فر روز پنجشنبه در نشست كمیته برنامه ریزی ستاد برگزاری رویداد تبریز 2018، اعلام نمود: همایش بین المللی مشروطه، كنگره بین المللی بزرگداشت صائب تبریزی، كنگره بین المللی شمس تبریزی و جشنواره بین المللی تئاتر تبریز جزو برنامه سال جاری ستاد تبریز 2018 است كه تلاش می نماییم این برنامه ها با شكوه و عظمت ویژه ای كه برازنده شهر نخستین ها است، برگزار گردد.
وی با تاكید بر اینكه دستگاه های اجرایی استان باید تمام تلاش و همت خویش را برای برپایی باشكوه و مناسب برنامه های فرهنگی فوق به كار بندند، تصریح كرد: در بیشتر این برنامه ها اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری متولی اصلی است و بقیه ادارات و سازمان های ذیربط هم باید همكاری های شایسته را انجام دهند.
شهرتی فر، حضور بخش خصوصی در برنامه های یاد شده را گامی مهم و قابل تقدیر دانست و اضافه كرد: اینكه یكی از موسسات فرهنگی مبادرت به برگزاری جشنواره تئاتر به صورت بین المللی می كند برای تبریز و مردم این شهر قابل ستایش است و مدیریت استان هم از چنین برنامه هایی كه توسط بخش های غیردولتی اجرا می شود، به شدت حمایت می كند.
وی افزود: استانداری آذربایجان شرقی هماهنگی های لازم برای به میدان كشاندن بخش خصوصی جهت طراحی و اجرای برنامه های مختلف و متنوع فرهنگی و هنری با سایر دستگاه ها را انجام می دهد.
شهرتی فر با اشاره به طرح تفصیلی اولین جشنواره بین المللی تئاتر تبریز، اظهار داشت: طبق این طرح 50 درصد هزینه های برگزاری توسط بخش خصوصی و 50 درصد هم توسط ستاد برگزاری رویداد تبریز 2018 تامین می گردد.
وی، برگزاری همایش بین المللی مشروطه در مرداد سالجاری را از برنامه های مهم و محوری ستاد تبریز 2018 بیان و افزود: این سلسله همایش ها كه همه ساله در دو نوبت برگزار می شد، امسال مقرر است با هماهنگی به وجود آمده به صورت تجمیعی و با مشاركت دانشگاه های تبریز، آزاد اسلامی و پیام نور و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برگزار گردد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی، نهضت مشروطه را از افتخارات بارز و ممتاز سیاسی و اجتماعی مردم آذربایجان و تبریز در تاریخ ایران زمین برشمرد كه باید از این فرصت به بهترین شكل ممكن بهره برداری نمود.
شهرتی فر، كنگره های بزرگداشت صائب تبریزی و شمس تبریزی را گامی مهم و موثر در شناساندن ظرفیت های فرهنگی و ادبی تبریز به جهان توصیف كرد و اضافه كرد: این دو عارف و شاعر نامی آذربایجان نه تنها در ایران، بلكه در سایر كشورهای منطقه و جهان هم دوستداران و علاقمندان ویژه ای دارند كه می توان با دعوت از صاحب نظران و شخصیت های علمی به غنای بیشتر این كنگره ها كمك كرد.
تبریز در سال 2018 میلادی بعنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام انتخاب شده و در این راستا ستاد بزرگداشت ان در سطوح ملی و محلی تشكیل شده است.
دولت برای برگزاری تقویم برنامه های تبریز 2018 میلادی امسال 100 میلیارد ریال اعتبار مختص كرده است.

 

1397/04/21
21:31:59
5.0 / 5
5257
تگهای خبر: جشنواره , صنایع دستی , فرهنگ , گردشگری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری