اولین جشنواره رسانه و میراث فرهنگی كردستان برگزار می گردد

اولین جشنواره رسانه و میراث فرهنگی كردستان برگزار می گردد آثارنیوز: سنندج - مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان كردستان اظهار داشت: اولین جشنواره استانی رسانه و میراث فرهنگی كردستان در جهت معرفی هرچه بیشتر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كردستان آذر امسال برگزار می گردد.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایرنا محسن علوی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اضافه كرد: جشنواره رسانه ای در سه بخش صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری و بخش ویژه منظر فرهنگی هورامان و ثبت جهانی برگزار می گردد.
وی تصریح كرد: اداره كل میراث فرهنگی كردستان از تمامی اصحاب رسانه، روزنامه نگاران و اعضای خانه مطبوعات استان دعوت می كند، در بخش های خبر، گزارش، یادداشت، تحلیل، عكس، مصاحبه، گرافیك، كاریكاتور و تولیدات رادیویی و تلویزیونی در محورهای مورد نظر جشنواره شركت نمایند.
علوی با اشاره به اینكه فراخوان این جشنواره بزودی در رسانه های استان منتشر خواهد شد، تصریح كرد: تولید رقابت مثبت و افزایش انگیزه و خلاقیت رسانه ها، توسعه ظرفیت های موجود رسانه ای، آشنایی با ظرفیت ها و قابلیت های رسانه ای مكتوب و مجازی و بهره گیری از این قابلیت ها بعضی از اهداف این جشنواره است.
وی افزود: افزایش توجه رسانه ای به میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تولید محتوای رسانه ای و معرفی ظرفیت های گردشگری كردستان و افزایش توجه به ظرفیت های فرهنگی و طبیعی هورامان از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.
مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان كردستان اضافه كرد: این جشنواره در بخش حرفه ای در هشت گرایش برگزار می گردد كه شامل سرمقاله، مقاله، تحلیل و یادداشت، عكس خبری (تك عكس و گزارش تصویری)، گرافیك و صفحه آرایی (ویژه مطبوعات)، تیتر، خبر، مصاحبه، گزارش (خبری و غیر خبری) و كاریكاتور (طنز تصویری) است.
وی افزود: در بخش ویژه هم تولیدات تحلیلی مندرج در رسانه ها با موضوعات گردشگری و پشتیبانی از كالای ایرانی و ثبت جهانی منظر فرهنگی هورامان داوری می شود:
علوی اضافه كرد: در بخش جنبی هم گزارشات رادیویی و تلویزیونی، تیزر، پادكست، موشن گرافیك، و پویانمایی پذیرفته می گردد.
استان كردستان دارای یك هزار و 520 اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غارهای طبیعی، درختان كهنسال، میراث منقول، قنات و مكان های طبیعی است و هم اكنون 875 اثر از این تعداد شامل 773 اثر غیر منقول شامل (آثارتاریخی، تپه، محوطه و بنا)، 24 مورد میراث طبیعی، 56 مورد میراث معنوی و 23 مورد میراث منقول در لیست آثار باستانی كشور به ثبت رسیده است.
6108


1397/04/01
11:59:05
5.0 / 5
4777
تگهای خبر: باستانی , تاریخ , تصویر , جشنواره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری