بازار جدید در صنعت گردشگری اردبیل

بازار جدید در صنعت گردشگری اردبیل به گزارش آثارنیوز استاندار اردبیل با اشاره به اینكه اردبیل قابلیت های كم نظیری در حوزه گردشگری دارد اظهار داشت: نیازمند بازار جدید در صنعت گردشگری منطقه بر مبنای قابلیت های آن هستیم.


به گزارش روز جمعه ایرنا، اكبر بهنام جو اضافه كرد: برای جذب و ماندگاری گردشگران باید بازار جدیدی در صنعت گردشگری اردبیل تعریف شده و طرح های خلاقانه و متفاوت به نسبت سال های گذشته عملیاتی شود.
وی اظهار نمود: تمام مسئولان دستگاه های اجرایی باید به این مهم توجه و برای عملیاتی شدن طرح های جدید و خلاقانه تلاش كنند.
وی همینطور بر ضرورت خروج گردشگری استان از وضعیت فصلی تاكید و خواهان توجه به مقوله 'زمستان بیدار' و بهره گیری از ظرفیت تشكل های مدنی در این زمینه شد.
او اضافه كرد: زمستان بیدار با تخفیف در مراكز اقامتی و آبدرمانی ها و اجرای یك جشنواره عملیاتی نمی گردد و ضروری می باشد با برنامه های خلاقانه نسبت به جذب و ماندگاری مسافران اقدام گردد.
او همینطور صیانت و حفاظت از آثار طبیعی و تاریخی استان همچون شهر یری مشگین شهر و ساماندهی بقعه شیخ كلخوران را ضروری دانست.
وی اضافه كرد: استانداری اردبیل آماده پشتیبانی از طرح های مختلف گردشگری كودك و گردشگری طبیعت است و لازم است از فعالان بخش خصوصی و سرمایه گذاران حمایت لازم صورت گیرد تا ایده های خلاقانه اجرا كنند.
به گفته استاندار اردبیل، در این استان احداث هتل های پنج ستاره هم ضروری می باشد و انتظار می رود موانع حضور سرمایه گذاران رفع گردد.
او خواهان پیگیری احداث پیست های اسكی هم شد و تشریح كرد: اردبیل ظرفیت كم نظیری در گردشگری كوهستان دارد كه لازم است مورد توجه قرار بگیرد.
بهنام جو تدوین بسته سرمایه گذاری گردشگری در این استان را اقدامی مثبت دانست و خواهان حمایت واقعی سرمایه گذاران استان شد.
اردبیل با یك میلیون و 248 هزار نفر جمعیت با استان های گیلان، زنجان و آذربایجان شرقی همسایه بوده و گردشگری در كنار كشاورزی و صنعت بعنوان سه محور توسعه این خطه در نظر گرفته شده است.
پل معلق مشگین شهر، كوه سبلان با ظرفیت كوهنوردی و وجود پیست اسكی آلوارس در 12 كیلومتری سرعین و شهر چشمه های بهشتی از جاذبه های گردشگری، ورزشی استان اردبیل است.
مجموعه تاریخی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی بعنوان نگین بناهای باستانی استان، بقعه شیخ كلخوران متعلق به امین الدین جبرئیل پدر شیخ صفی الدین اسحق جد سلاطین صفوی واقع در روستای كلخوران، خانه ارشادی، حمام ملاهادی، برج شاطر، پل هفت چشمه، مجموعه بازار تاریخی و مسجد جمعه از دیگر جاذبه های اردبیل هستند.
همچنین مقبره شیخ حیدر، كاروانسرای قانلی بولاغ، سنگ نبشته های ساسانی، قلعه های دیو، قهقهه و كهنه در مشگین شهر، قیز قلعه و شاه تپه در گرمی، حمام سنگی در كوثر، قلعه بوینی یوغون در نیر، هفت تپه در خلخال و بناهای باستانی بازمانده از دوره های مختلف در گوشه و كنار این خطه نمونه هایی از تاریخ و فرهنگ این دیار است.
دهكده صخره ای باستانی ویند كلخوران، تپه های باستانی آناهیتا، گورستان سنگی پیرازمیان، كلیسای مریم مقدس، كاروانسرای شاه عباسی، شهر یئری، شیروان دره سی، عمارت آقازاده اردبیلی، منطقه گردشگری كپز و ازناو، منطقه حفاظت شده آق داغ، ژئوپارك دربند مشكول، گیلوان، آبشارهای سردابه، گورگور، شورشورنه، آق بلاغ (سیبیه خانی)، دیز و نره گر و غارهای تاریخی لاهرود و هفت خانه از دیگر آثار قابل توجه هستند.

 

1397/03/25
13:19:52
5.0 / 5
5542
تگهای خبر: باستانی , بنا , تاریخ , گردشگری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری