معاون سازمان میراث فرهنگی:

147 هزار شغل در حوزه گردشگری تولید می گردد

147 هزار شغل در حوزه گردشگری تولید می گردد آثارنیوز: كاشان- معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از تولید 147 هزار فرصت شغلی تا آخر سال جاری در حوزه گردشگری در كشور اطلاع داد.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایرنا، محمد محب خدایی چهارشنبه شب در حاشیه افتتاح یك مجموعه گردشگری و اقامتی در قمصر به خبرنگاران اظهار داشت: امسال در حوزه اشتغال وظیفه سنگینی برعهده سازمان میراث فرهنگی گذاشته شده و تمهیدهای ویژه ای همچون در بحث اشتغال روستایی پیش بینی شده است.
وی اضافه كرد: امید می رود در این راستا شهرستان كاشان هم با حمایت بخش خصوصی در حوزه گلاب و توسعه موزه گلاب قمصر در سال های پیش رو از این فضا بهره مند شود.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به رشد 60 درصدی بازدید گردشگران خارجی از منطقه كاشان در سال قبل بخصوص در موسم گل چینی و گلابگیری عنوان كرد: با گام های برداشته شده جشنواره گلابگیری هم اكنون در سطح ملی شناخته شده و تلاش داریم تا در سطح بین المللی هم مطرح و جایگاه خویش را بعنوان رویدادی بین المللی در سازمان جهانی گردشگری پیدا كند.
او با اشاره به ثبت جهانی آئین گلابگیری شست و شوی خانه خدا بیان كرد: پرونده این مورد فرایندهای ابتدایی را سپری می كند.
محب خدایی با اشاره به محدودیت ثبت سالانه یك اثر از جانب كشورها در لیست جهانی اظهار داشت: امید است با پیگیری ها بتوان در كنار ثبت جشنواره گل محمدی كاشان به لحاظ جذب گردشگر، مبحث ثبت جهانی گلابگیری شست و شوی خانه خدا هم به سرانجام برسد.

** رونق گردشگری استان اصفهان در دولت تدبیر و امید
مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان هم در ادامه از افزایش ورود گردشگران خارجی به این استان نسبت به روزهای آغاز كار دولت تدبیر و امید اطلاع داد.
فریدون الهیاری اظهار داشت: هم اكنون 300 طرح گردشگری در دست اجراست و در برنامه ششم توسعه برای استان اصفهان افزایش چهار برابری ظرفیت اقامتگاه ها پیش بینی شده است.
وی همینطور با اشاره به پویایی حوزه گردشگری كاشان اضافه كرد: امید می رود این شهرستان بعنوان دومین قطب گردشگری استان اصفهان بتواند جایگاه خویش را فراتر از كشور پیدا كرده و در آینده در سطح بین المللی مطرح شود.
شهردار قمصر (از توابع كاشان) هم در ادامه با اشاره به حضور سالانه بیش از سه میلیون نفر توریست داخلی و خارجی و اسكان روزانه افزون بر پنج هزار نفر در چادرهای مسافرتی و مازاد بر اقامتگاه ها و هتل ها، خواهان سرمایه گذاری برای تامین زیرساخت های گردشگری در این شهر شد.
رضا نقدی اضافه كرد: هم اكنون بیش از 300 كارگاه گلابگیری سنتی و هفت واحد صنعتی در این شهر فعالیت می نمایند كه زمینه اشتغال مستقیم پنج هزار نفر را در كنار 20 هزار شغل غیرمستقیم فراهم نموده است.
به گزارش آثارنیوز به نقل از ایرنا، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در آئین گلابگیری شست و شوی خانه خدا با گلاب ناب محمدی شركت و از موزه گلاب قمصر هم دیدن كرد و در ادامه هم هتل چهار ستاره ارگ محتشم با زیربنای 12 هزار مترمربع در زمینی به مساحت سه هزار و 600 مترمربع با سرمایه گذاری 200 میلیارد ریالی بخش خصوصی در قمصر از توابع كاشان مورد بهره برداری قرار گرفت.
كاشان در فاصله 200 كیلومتری شمال اصفهان واقع است.
6136/8123


1397/02/27
13:29:06
5.0 / 5
5048
تگهای خبر: آئین , اقامت , جشنواره , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری