مدیركل مدیریت بحران استان اصفهان:

پیكر توریست گم شده در كویر مرنجاب پیدا شد

پیكر توریست گم شده در كویر مرنجاب پیدا شد آثارنیوز: كاشان- مدیركل مدیریت بحران استان اصفهان از پیدا شدن پیكر بی جان گردشگری اطلاع داد كه یك ماه پیش در منطقه كویری مرنجاب واقع در شمال شهرستان آران و بیدگل گم شده بود.


منصور شیشه فروش جمعه شب به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ساربانان محلی حدود ساعت 17 امروز به امدادگران آران و بیدگل در مورد مشاهده پیكر بی جان مردی خبر دادند كه 14 فروردین ماه امسال خبر مفقود شدنش به هلال احمر این شهرستان گزارش شده بود.
وی اضافه كرد: با عنایت به اینكه پیكر این توریست در محدوده قم پیدا شده، هماهنگی لازم با مدیریت بحران آن استان صورت گرفت و مقرر است تا فردا بامداد نسبت به انتقال جسد اقدام گردد.
به گزارش آثارنیوز به نقل از ایرنا، یك ماه پیش گم شدن سه نفر توریست (2 نفر زن و یك نفر مرد) در منطقه كویر مرنجاب به هلال احمر شهرستان آران و بیدگل اطلاع داده شده بود كه چند ساعت بعد از آغاز عملیات جست و جو 2 زن پیدا شدند و از آن زمان عملیات جست و جو برای یافتن نفر سوم ادامه داشت.
به گفته مجید طاهری رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آران و بیدگل، این گردشگران به علت همراه نشدن با راهنمایان محلی و گیر كردن خودرو در باطلاق با عنایت به وسعت منطقه كویری مرنجاب راه خویش را در دریاچه نمك گم كرده بودند.
كویر مرنجاب با بیش از 55 كیلومتر جاده خاكی در شمال شهرستان آران و بیدگل از بكرترین و زیباترین كویرهای كشور است كه از شمال به دریاچه نمك، از غرب به كویر مسیله، دریاچه حوض سلطان و حوض مره و از شرق به پارك ملی كویر منتهی می گردد.
به رغم حضور هفتگی تعداد قابل توجهی از گردشگران و علاقه مندان آفرود فقدان استقرار دائم نیروهای امدادی، فوریت های پزشكی و انتظامی در منطقه، سرویس بهداشتی، پایگاه اطلاع رسانی جامع در مورد مرنجاب و كمبود اقامتگاه همچون كاستی های بارز این منطقه است.
دهها نفر در سال های گذشته در كویر مرنجاب گم شدند و 2 نفر هم پیش از این جان خویش را از دست دادند.
شهرستان آران و بیدگل با جمعیت افزون بر 103 هزار نفر در فاصله 6 كیلومتری كاشان و 215 كیلومتری شمال اصفهان واقع است.
7431/8123


1397/02/15
11:20:00
5.0 / 5
5228
تگهای خبر: توریست , گردشگران
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری