گردشگری ابزار ترویج فرهنگ صلح و دوستی است

گردشگری ابزار ترویج فرهنگ صلح و دوستی است آثارنیوز: زنجان – نماینده وزارت امور خارجه اظهار داشت: گردشگری علاوه بر منافع اقتصادی و توسعه ای برای جوامع میزبان، ابزاری بسیار مهم و موثر برای تروج فرهنگ صلح و دوستی است.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایرنا، قدرت الله علیخانی روز سه شنبه در مراسم افتتاحیه چهارمین جشنواره بین المللی غذای كشورهای اكو – جاده ابریشم در استان زنجان اضافه كرد: یكی از ضروریات اصلی تحقق اهداف عالی نظام جمهوری اسلامی، معرفی ابعاد برجسته فرهنگی تمدن هزاران ساله كشور است.
وی یادآورشد: تمدن كهن ایران اسلامی و تكثر اقوام و فرهنگ های مختلف، طی تاریخ به وحدتی وصف ناپذیر رسیده است و بعنوان سرمایه گرانبها در دست مردم قرار دارد.
علیخانی اظهار نمود: از همین رو كافی است فقط با اتكای به خلاقیت هایی همچون رویداد جشنواره بین المللی غذای كشورهای اكو – جاده ابریشم، برای حفظ و گسترش این سرمایه كوشش كرد.
نماینده وزارت امور خارجه اظهار داشت: در سند چشم انداز 1404 كشور، میزان ورودی توریست به ایران 20 میلیون نفر پیش بینی شده است.
وی تصریح كرد: رسیدن به این هدف، مستلزم در پیش گرفتن سیاست ها و برنامه های مناسب برای جذب توریست است.
علیخانی ادامه داد: امروز بیش از همیشه، در ایران لزوم توسعه صنعت گردشگری بعنوان یكی از حوزه های فعالیت های اقتصادی و توسعه ای احساس می گردد.
نماینده وزارت امور خارجه اظهار داشت: صنعت گردشگری دارای رژیم منحصر به فردی است و با اندك سرمایه گذاری در مقایسه با سایر صنایع، بیشترین ارزش افزوده و سود اقتصادی را فراهم می كند.
وی افزود: صنعت گردشگری یكی از مهمترین نمودهای توسعه سبزی است كه هم اكنون رهیافت جهانی دارد.
علیخانی اضافه كرد: وزارت امور خارجه بعنوان متولی مناسبت های خارجی و تسهیل كننده فعالیت های اقتصادی كشور، با تولید معاونت دیپلماسی اقتصادی در تلاش است تا با بهره گیری از امكانات و ظرفیت های مختلف در سطوح 2 جانبه، منطقه ای و بین المللی كشور را در دستیابی به این هدف گردشگری یاری كند.
وی یادآورشد: در همین زمینه استفاده از سایر ظرفیت های سازمان همكاری های اقتصادی اكو بعنوان یك نهاد بین المللی، برای رویدادهای جهانی در ایران در دستور كار این وزارتخانه قرار دارد.
علیخانی اظهار نمود: برگزاری مستمر و موفقیت آمیز جشنواره های اكو – جاده ابریشم در زنجان نمونه ای از همكاری ثمر بخش میان این وزارتخانه و مسئولان استان زنجان است.
نماینده وزارت خارجه اظهار داشت: توسعه پایدار گردشگری مستلزم تولید همه زمینه های اقتصادی، اجتماعی و نهادسازی مرتبط می باشد و این جشنواره هم از این قاعده مستثنی نیست و برای ارتقای كیفیت آن لازم است كه به این عناصر توجه گردد.
وی تصریح كرد: اعلام حمایت وزرای خارجه كشورهای عضو اكو در بیست و سومین نشست این سازمان در شهر دوشنبه تاجیكستان، یكی از رویدادهای مهم فرهنگی قلمداد می گردد.
چهارمین جشنواره غذای اكو – جاده ابریشم از 11 تا 13 اردیبهشت در محل نمایشگاه های بین المللی كاسپین زنجان با حضور نمایندگان 16 كشور برگزار می گردد.
3001/6085


1397/02/12
14:12:49
5.0 / 5
4659
تگهای خبر: تمدن , توریست , جشنواره , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۱
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری