معاون رییس جمهور اعلام كرد:

سرمایه گذاری 12میلیارد تومانی میراث فرهنگی برای اشتغال روستایی

سرمایه گذاری 12میلیارد تومانی میراث فرهنگی برای اشتغال روستایی آثارنیوز: تهران - معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به طرح های در دستور كار این سازمان برای اشتغالزایی، اظهار داشت: طرح 12 میلیارد تومانی اشتغال روستایی و طرح اشتغال فراگیر این سازمان، كمك خوبی به حل مشكل بیكاری خواهد نمود.


علی اصغر مونسان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا درباره تاكید رئیس جمهوری در خصوص حل بخشی از مشكل بیكاری با استفاده از توسعه گردشگری در نشست هم اندیشی با مدیران كشور اظهار نمود: دكتر روحانی روز گذشته در جمع مدیران كشور روی بحث اشتغال زایی با استفاده از توسعه گردشگری تاكید بسیاری داشت.
مونسان اضافه كرد: در جهت كمك به دولت برای حل مشكل بیكاری دو طرح اشتغالی داریم كه هر دو طرح در دستور كار سازمان میراث فرهنگی برای اجرا در سراسر كشور قرار گرفته است.
وی تصریح كرد: طرح اشتغال روستایی كه برپایه آن معادل ریالی یك و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به علاوه معادل همین مبلغ هم با استفاده از بانك های عامل كه مجموعا حدود 12 هزار میلیارد تومان می گردد برای رفع بیكاری و تولید شغل در مناطق روستایی به كار گرفته شود.
وی ادامه داد: درمورد طرح بعدی كه 'اشتغال فراگیر' نام دارد هم منابع لازم در بودجه سال 97 دیده شده و با كمك سازمان برنامه و بودجه، حوزه گردشگری بخش مهم پیش برنده طرح اشتغال دولت خواهد بود.
مونسان درباره سرنوشت طرح مجلس برای وزارتخانه شدن سازمان میراث فرهنگی نیز، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی بررسی این طرح را در دستور كار هفته جاری خود قرار داده است و باید دید كه نمایندگان ملت در این باره چه تصمیمی اتخاذ خواهند كرد.
به گزارش آثارنیوز به نقل از ایرنا، نشست هم اندیشی مدیران ارشد دولت تدبیر و امید با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری روز گذشته(شنبه) در سالن اجلاس سران كشورهای اسلامی برگزار گردید.
در این نشست مسائل مهم كشور در حوزه های مختلف همچون مباحث اقتصادی و ارزی كشور و همینطور بحران آب و مشكل بیكاری با حضور رییس قوه مجریه، اعضای دولت تدبیر و امید و مدیران ارشد دولت مورد بررسی قرار گرفت.
فراهنگ**3079** 1701


1397/02/02
12:55:45
5.0 / 5
4576
تگهای خبر: روستا , فرهنگ , گردشگری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری