شورای سیاستگذاری هفته یزد جهانی تشكیل می گردد

شورای سیاستگذاری هفته یزد جهانی تشكیل می گردد آثارنیوز: یزد - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد اظهار داشت: دبیرخانه و شورای سیاستگذاری هفته یزد جهانی بزودی تشكیل و دبیرخانه كمك خواهد نمود تا مشاركت مردم و مسئولان در برگزاری این مهم تسهیل شود.


به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی استانداری یزد، محسن صادقیان در نشست هم اندیشی برنامه های هفته یزد جهانی اضافه كرد: هدف اصلی همایش یزد جهانی استفاده حداكثری از نقاط قوت استان در مورد جذب توریست داخلی و خارجی و معرفی جاذبه های سرمایه گذاری است.
وی ادامه داد: برای معرفی یزد جهانی باید از همه ظرفیت ها و توانمدی های شهر و مشاركت بخش خصوصی كمك گرفت.
وی افزود: 2 بازه زمانی برای جشنواره هفته یزد در تیرماه و برای همایش هفته یزد در اواخر دی و اوایل بهمن ماه در نظر گرفته شده است.
در نشست هم اندیشی برنامه های هفته یزد جهانی مدیران كل حوزه عمرانی و دستگاه های اجرایی در رابطه با گردشگری بخش های خصوصی میراث فرهنگی و گردشگری و رئیس دانشگاه یزد حضور داشتند.
كمیته میراث جهانی سازمان یونسكو 18 تیر ماه در چهل و یكمین نشست خود در كراكوف لهستان، 200 هكتار از بافت تاریخی شهر یزد را در لیست میراث جهانی ثبت نمود.
با توجه به غنای استان یزد از لحاظ بناهای تاریخی، فرهنگی تابحال پنج اثر فاخر آن در لیست جهانی میراث به ثبت رسید كه پیش از این باغ های دولت آباد یزد و پهلوان پور مهریز و قنات های زارچ و حسن آباد ثبت جهانی شد.
استان یزد 2 هزار و 270 هكتار بافت تاریخی و 6هزار و 500 اثر تاریخی دارد كه از این تعداد تاكنون، یكهزار و 850 اثر به ثبت ملی رسیده است.
یزد در كنار استان های فارس و اصفهان بعنوان مثلث طلایی گردشگری ایران، مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است، به گونه ای كه استقبال از این شهر تا پنج برابر افزایش یافت و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داده است.
یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر كاریز و كاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه ها، شیرینی، شهر قنات و قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می شود.
7532/ 2047/
@آثارنیوزyazdd


1397/01/23
18:12:38
5.0 / 5
4527
تگهای خبر: تاریخ , فرهنگ , گردشگری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری