تجربه تازه از سفری تكراری؛

نگاهی متفاوت به استانی كه مقصد همیشگی تهرانی هاست

نگاهی متفاوت به استانی كه مقصد همیشگی تهرانی هاست آثارنیوز: استان مازندران همیشه به علت فاصله كمی كه با تهران داشته مقصد سفرهای اخر هفته تهرانی ها بوده است اما همیشه تهرانی ها كنار دریا و جنگل آن را دیده اند.


به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، مازندران تنها دریا و جنگل نیست جاذبه های دیگر این استان به علت توجه بیش از اندازه به دریا نادیده گرفته شده اند از همین رو شاید كمتر كسی بداند جاذبه های دیگر این استان از صنایع دستی گرفته تا مزارع چای و گل گاوزبان هم قابل توجه هستند. استان مازندران روستا و شهرهایی دارد كه خودشان به تنهایی جاذبه گردشگری هستند مانند روستای كندلوس یا شهر رامسر یا بابلسر این شهرها در نوع خودشان می تواند چند روز از روزهای عید نوروز را به خود اختصاص دهند میتوان در روستای امیر كلا با نحوه ساخت جارو آشنا شد چون اینجا را مهد جاروهای دستی می دانند حتی میشود به روستای و و وو رفت و در مزارع چای به كشاورزان در چیدن چای تازه كمك كرد و دمی كنار آنها نشست در فصل برداشت برنج هم كه این استان پر از توریست می گردد.
آن چیزی كه شاید خیلی از افراد در ذهن شان تصور می كنند این است كه مازندران تنها كلوچه را بعنوان سوغات دارد در حالیكه این طور نیست شكر سرخ مهمترین سوغات این استان است شكر سرخ را مازنی ها و اهالی روستای امیركلا درست می كنند. استحصال سنتی شكر سرخ در فصل زمستان، كام خانواده های مازندرانی را شیرین می كند. این سوغات، محصول فرآوری شده نیشكر شكر سرخ یا « شكر لـله» است. در فصل بهار عطر بهار نارنج از در هر خانه ای از استان مازندران به مشام می رسد در ماه فروردین و روزهای عید خیلی ها افراد بهارنارنج ها را چیده با آن مربا درست میكنند و یا آن را برای مصارف دیگر خشك می كنند بهار نارنج آنقدر برای مردمان شهرهایی شمالی كشور اهمیت دارد كه برایش هر سال در فصل بهار جشنواره برگزار می كنند.
مسافران نوروزی مازندران به یاد داشته باشند كه از غذاهای سنتی استان بچشند ماهی شكم پر، همچون غذاهای معروف این استان است. نازخاتون و نرگسی هم دو غذای دیگری است كه در میان مازنی ها بیشتر طرفدار دارد این غذاها را كمتر می توان در رستوران های مازندران پیدا كرد. مگر اینكه از قبل سفارش داده باشید. خورشت سیر انار، بشته واش، مالابیج، بیج بیج، ترش سماق، ناز خاتون، باقلا وابیج، كدو بره، آغوز مسما، آش كدو، كدو پلو غذاهای سنتی دیگر این استان است. گردشگران مازندران باید بدانند كه این استان گل گاوزبان را بعنوان یك محصول دارویی پرورش می دهد و در بعضی از شهرهایی آن می توان این محصول را از زمین های كشاورزی با كمك كشاورز چید و یا از آنها خریداری كرد یك دشت بنفش و سبز در بین جنگلهای مازندران جلوه ای زیبا به این روستاها و شهرها می دهد. شهرهایی مانند رامسر هم كه مهد زیبایی و تاریخ است در این شهر موزه و تله كابین هم وجود دارد اینجا شهرستانی است كه جنگل و كوه و دریا در كنار هم قرار گرفته اند. رامسر را بهشت مازندران می دانند. دیدن این شهر را مازندرانی ها به همه مردم ایران سفارش می كنند به شرط آنكه محیط زیستش را حفظ كنند.

1397/01/10
16:18:06
5.0 / 5
5257
تگهای خبر: روستا , سفر , محصول
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۲
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری