مازندران از حدود چهار میلیون مسافر نوروزی میزبانی كرد

مازندران از حدود چهار میلیون مسافر نوروزی میزبانی كرد آثارنیوز: ساری - معاون گردشگری اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از ثبت حدود چهار میلیون نفر شب اقامت مسافران نوروزی در این استان در كمتر از یك هفته گذشته اطلاع داد.


مهران حسنی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت كه این تعداد مسافر و توریست از 27 اسفند ماه سال قبل تا آخر روز سوم فروردین در اقامتگاههای رسمی مازندران سكونت كردند.
وی آمار اقامت مسافران نوروزی در مازندران را هشت درصد بیشتر از مدت مشابه تعطیلات نوروزی گذشته اعلام نمود.
ستاد خدمات سفر نوروزی مازندران امسال حدود 850 هزار نفر شب ظرفیت در اقامتگاههای رسمی برای مسافران نوروزی آماده كرده بود.
** ثبت 600 هزار اقامت در سكونتگاههای روستائی
حسنی اظهار داشت كه خیلی از مسافران نوروزی مازندران در یك هفته گذشته روستاها را بعنوان یكی از اصلی ترین مقاصد حضور و اقامت خود انتخاب كردند.
وی اظهار داشت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تابحال بیش از 600 هزار نفر شب اقامت در روستاهای استان به ثبت رسید كه نشانگر شكوفائی جاذبه های گردشگری روستائی و بومگردی مازندران برای مسافران و گردشگران است.
معاون میراث فرهنگی مازندران جاذبه های طبیعی از قبیل جنگل، مزارع كلزا و فصل كشت برنج در شالیزارها را فرصتی خوب و مناسب برای مسافران دانست تا از این بخش جاذبه های روستاهای استان برخوردار شوند.
مازندران بیش از سه هزار روستا و آبادی دارد كه در تعطیلات نوروزی گذشته میزبان حدود یك میلیون توریست بودند.
معاون گردشگری میراث فرهنگی مازندران همینطور از 2 هزار و 120 مورد بازدید كارشناسان و بازرسان از تاسیسات، مجتمع ها و مناطق تفریحی و گردشگری تاریخی و طبیعی استان از ابتدای تعطیلات نوروزی تابحال اطلاع داد و اظهار داشت كه در این مدت 53 مورد تذكر كتبی به متخلفان داده شد و 54 مورد هم به خاطر عرضه خدمات مطلوب تشویق شدند.
ستاد خدمات سفر مازندران در قالب كمیته های 12 گانه از 26 اسفند سال قبل فعالیت خویش را آغاز كردند و تا 14 فروردین امسال این فعالیت ادامه خواهد داشت.
6990/1654


1397/01/04
21:26:49
5.0 / 5
4500
تگهای خبر: توریست , خدمات , روستا , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری