نمایش چهره ای متفاوت از كاخ عالی قاپو بعد از ۱۰۰ سال

نمایش چهره ای متفاوت از كاخ عالی قاپو بعد از ۱۰۰ سال آثارنیوز: مدیركل میراث فرهنگی اصفهان از بازگشایی ایوان كاخ عالی‎قاپو و اتمام كامل مرمت ایوان كاخ عالی قاپو اطلاع داد و اظهار داشت: گردشگران بعد از ۱۰۰ سال چهره ای متفاوت از ایوان را مشاهده می كنند.



به گزارش آثارنیوز به نقل از روابط عمومی اداره كل میراث فرهنگی استان اصفهان، فریدون الله یاری مدیركل میراث فرهنگی این استان، اضافه كرد: با عنایت به تعریف طرح های مرمتی مختلف در ایوان كاخ عالی قاپو، آخرین بخش عملیات مرمت این ایوان شامل كف سازی ایوان و نصب حفاظ های شیشه ای به اتمام رسید و امروز در آستانه نوروز ۱۳۹۷ این ایوان به صورت رسمی با حضور گردشگران و مسئولان ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان، بازگشایی شد.
او اضافه كرد: عملیات مرمت این ایوان از سال ۱۳۸۴ شروع شد و در خلال سه سال اخیر سرعت یافت، بنابراین داربست های ایوان در بهمن ماه گذشته به صورت كامل جمع آوری شد و سپس ایوان در دو ماه گذشته برای نصب حفاظ های شیشه ای، نصب نرده های ایوان كاخ و عملیات كف سازی ایوان تعطیل شد.
مدیركل میراث فرهنگی استان اصفهان خاطرنشان كرد: با عنایت به اتمام طرح های مرمتی ایوان، این مجموعه تاریخی از امروز پذیرای گردشگران نوروزی است.
الله یاری اضافه كرد: با عنایت به انجام برخی مرمت ها همچون مرمت تزئینات سقف و دیوارها كه در ۵۰ سال قبل سابقه نداشته و همینطور نصب نرده های جدید ایوان كه بعد از ۸۵ سال برای نخستین بار نصب شده اند، گردشگران در نوروز ۱۳۹۷ چهره ای كاملا متفاوت از این ایوان را بعد از قریب به ۱۰۰ سال مشاهده خواهند كرد.

1397/01/01
11:06:06
5.0 / 5
4595
تگهای خبر: فرهنگ , گردشگران , میراث فرهنگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری