مهمانان نوروزی ایلام با خصوصیت های زیست عشایری آشنا می شوند

مهمانان نوروزی ایلام با خصوصیت های زیست عشایری آشنا می شوند آثارنیوز: ایلام- مدیر كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام از معرفی معیشت و فرهنگ عشایریبه مهمانان نوروزی اطلاع داد و اظهار داشت: به منظور شناختن بیشتر زندگی مردم عشایر نشین اقدام به برپایی سیاه چادرهایی در مناطق مختلف این استان شده است.


عبدالمالك شنبه زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار نمود: وی ادامه داد: در مبادی ورودی شهر ایلام در جوار پایگاه های اطلاع رسانی، سیاه چادرهای محلی برپاشده هم مكانی برای آشنایی گردشگران با آداب و سنت ها در كنار توزیع و پخت نان محلی، دوغ و شیرینی محلی بوده در این سیاه چادرها هم گوشه ای از زندگی سنتی عشایر استان به نمایش در می گذارند.
وی، اجرای موسیقی آیینی سنتی محلی، معرفی فرهنگ، آداب، رسوم، سنن و آیین و مفاخر استان ایلام، برپایی نمایشگاه های سوغات و صنایع دستی استان را از برنامه های 'نوروزگاه' كه در شهر ایلام و دیگر شهرستانها در روزهای عید نوروز برگزار می گردد برشمرد و اظهار داشت: این اداره كل درصدد است تا به شكل مطلوب سنت های پرارزش ایلام را به همه معرفی نماید.
شنبه زاده از برگزاری جشنواره نوروزی هم در شهرستان های مختلف استان اطلاع داد و اظهار داشت: در جهت تولید شور و نشاط اجتماعی این جشنواره های شاد برای شهروندان برگزار می گردد.
وی از فعالیت و تلاش كمیته های تخصصی در ستادهای اجرایی خدمات سفر نوروزی اطلاع داد و اظهار داشت: ارائه خدمات مناسب، سریع و به موقع به گردشگران از اهداف اصلی این كمیته ها است كه امیدواریم در جهت اهداف خود موفق شوند.
وی ادامه داد: دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی در جهت خدمات دهی به گردشگران نوروزی و هم نظارت بر اماكن اقامتی و پذیرایی راه اندازی می گردد كه در قالب كمیته های روابط عمومی، تبیلغات و اطلاع رسانی، نظارت، اسكان و آمار، حراست و حقوقی، موزه، پشتیبانی و راهیان نور فعالیت می كند.
شنبه زاده، هدف از طریق اندازی كمیته ها را ارائه خدمات مناسب اطلاع رسانی و گردشگری در روزهای نوروز برای جلوگیری از افزایش هزینه های مراكز اقامتی، تفریحی و خدماتی برشمرد.
استان ایلام با بیش از 750 اثر طبیعی و تاریخی در غرب كشور واقع است و به واسطه برخورداری از طبیعت زیبا یكی از زیباترین استانها در روزهای عید نوروز به حساب می آید.
7177/6034


1396/12/27
12:41:29
5.0 / 5
5091
تگهای خبر: آیین , جشنواره , خدمات , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۲
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری