استاندار لرستان:

اهمیت گردشگری در لرستان

اهمیت گردشگری در لرستان به گزارش آثارنیوز استاندار لرستان اظهار داشت: با عنایت به ظرفیت های قابل توجه این استان در زمینه گردشگری، اصلی ترین محور توسعه استان گردشگری به حساب می آید.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایرنا سید موسی خادمی روز شنبه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر لرستان در سالن جلسات استانداری با اشاره به اینكه برای مهیا شدن تمام امكانات و ظرفیت های استان جهت بهره مندی گردشگران باید تلاش شود، اضافه كرد: باآنكه فراهم شدن برخی زیرساخت ها و امكانات نیازمند زمان است اما استفاده از ظرفیت های موجود در جهت عرضه خدمات به مسافران نوروزی در استان ضروری می باشد.
خادمی بر ضرورت اقدامات مورد نیاز در ستاد اجرایی خدمات سفر تصریح كرد و ادامه داد: در جلسه هفته آینده ستاد اجرایی خدمات سفر اقدامات انجام شده مطرح و مشكلات بررسی و رفع خواهد شد.
استاندار لرستان بر لزوم مدیریت و برنامه روزی در ستاد اجرایی خدمات سفر اشاره نمود و بیان كرد: اقدامات خارق العاده مد نظر نیست و هرآنچه كه ظرفیت استان است را باید شناخت و مدیریت كرد.
به گفته خادمی استفاده از موسیقی محلی در اماكن گردشگری در روزهای نورز برای تولید محیطی با نشاط باید برنامه ریزی شود.

** تجهیز 210 آموزشگاه لرستان جهت اسكان مسافران نوروزی
معاون پشتیبانی آموزش و پرورش لرستان هم در این جلسه اظهار داشت: 210 آموزشگاه استان برای ایام نوروز تجهیز می گردد و امكان اسكان روزانه 10 هزار نفر در این مراكز وجود دارد.
علی خیرایی اظهار نمود: همینطور پنج خانه معلم با ظرفیت 120 اتاق در سطح استان وجود دارد.
به گفته وی اردوگاه دانش آموزی آیت الله كمالوند با ظرفیت 25 سوئیت و دانشگاه فرهنگیان برای اسكان مسافران نوروزی در استان تجهیز شده است.
خیرایی ادامه داد: 750 كلاس درس درجه یك با امكانات مورد نیاز و یك هزار و 300 كلاس درس درجه 2 هم در روزهای نوروز تجهیز می گردد.

**تامین و توزیع اقلام مورد نیاز در سطح استان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان هم اظهار داشت: گشت های مستقل و مشترك بازرسی از یكم اسفندماه شروع شده و تا 31 فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.
رضا صفی خانی بیان كرد: هماهنگی كشیك های صنفی انجام شده و بر مبنای خدمات مورد نیاز كشیك ها آماده انجام فعالیت در زمینه، عرضه نان و مواد پروتینی و لبنیاتی، توزیع میوه انواع مركبات، بسته های خودروئی هستند.
وی اظهار نمود: برگزاری نمایشگاه ها در هشت شهرستان ساماندهی و مجوزهای لازم صادر شده و تامین و توزیع اقلام مورد نیاز مانند برنج، میوه انجام شده است.
به گفته وی بازار نوروزی سوغات استان آماده عرضه محصولات بومی استان شده و از 17 اسفندماه جاری آغاز و تا 12 اسفندماه جاری جهت جذب گردشگران استان فعال است.

**تجمیع بروشور واحد جهت معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان های استان
مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان هم اظهار داشت: كمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد اجرایی خدمات سفر كانال تلگرامی را جهت اطلاع رسانی جهت برنامه ریزی های ستاد سفر راه اندازی می نماید.
سید امین قاسمی اجرای برنامه شاد و مفرح توسط فرهنگ و ارشاد اسلامی و برگزاری ستادهای استقبال و اطلاع رسانی در مبادی ورودی شهرها را از دیگر برنامه های این ستاد برشمرد.
وی اظهار داشت: آمادگی راه اندازی پاركینگ موقت جهت خدمات رسانی به گردشگران و رانندگان وجود دارد.
7274/6060

 

1396/12/12
15:21:30
5.0 / 5
5697
تگهای خبر: خدمات , فرهنگ , گردشگران , گردشگری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۵
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری