حضور وزیر خارجه فرانسه در موزه ملی ایران

حضور وزیر خارجه فرانسه در موزه ملی ایران به گزارش آثارنیوز وزیر اروپا و امور خارجه فرانسه به ایران برای افتتاح نمایشگاه «موزه لوور در تهران_ گنجینه مجموعه های ملی فرانسه» ۱۴ اسفند به ایران می آید.



به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، سفارت فرانسه در تهران در صفحه رسمی این سفارتخانه در فضای مجازی اعلام نمود: آقای ژان ایو لودریان، وزیر اروپا و امور خارجه فرانسه در تاریخ ۵ مارس (۱۴ اسفند) نمایشگاه بی نظیر «موزه لوور در تهران- گنجینه مجموعه های ملی فرانسه» را در حضور آقای ژان لوك مارتینز، رئیس موزه لوور، در موزه ملی ایران افتتاح خواهد نمود.
بدین ترتیب ایرانی ها می توانند حتی در تهران از بیش از پنجاه شاهكار جهانی بازدید كرده و از این طریق با تاریخ لوور آشنا شوند. همینطور در این نمایشگاه آثاری چون «مجسمه پادیمائس با لوح هروس در دست» اثری از مصر باستان قرن چهارم پیش از میلاد مسیح و یا "مینرو"(Minerve) اثری از قرن دوم پس از میلاد مسیح كه نمونه ای بسیار بارز از مجسمه سازی روم باستان است، به نمایش درخواهند آمد.
این نمایشگاه كه نتیجه یك همكاری مثال زدنی بین موزه لوور و موزه ملی ایران است، گامی دیگر در چهارچوب قراردادی است كه بین موزه لوور و سازمان میراث فرهنگی ایران در سفر ژانویه ۲۰۱۶ آقای روحانی به پاریس به امضا رسید. این اقدام نمونه ای برجسته از پویایی روابط فرهنگی و علمی بین دو كشور بشمار می رود.
 

1396/12/08
21:15:24
5.0 / 5
5117
تگهای خبر: تاریخ , فرهنگ , موزه , نمایشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۵
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری