در بازدید از نمایشگاه تابلو فرش های نفیس ایرانی؛

وزیر فرهنگ و گردشگری عراق هنر فرش ایران را ستود

وزیر فرهنگ و گردشگری عراق هنر فرش ایران را ستود آثارنیوز: بغداد - فریاد راوندوزی وزیر فرهنگ و گردشگری عراق در بازدید از نمایشگاه تابلوفرش های نفیس ایران در بغداد از هنر فرش ایران ستایش كرد.


به گزارش روز جمعه ایرنا، اولین نمایشگاه بزرگ فرش و تابلو فرش های نفیس ایرانی با عنوان «سجاد ایرانی فی ارض الرافدین» كه از روز چهارشنبه به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی در سالن وزارت فرهنگ در بغداد دایر شد مورد استقبال گسترده عراقی ها قرار گرفت.
وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری عراق هم با حضور در این نمایشگاه اظهار داشت كه در روز افتتاحیه در خارج از كشور سپری می كند و امروز برای دیدن آثار هنر فرش ایران به نمایشگاه آمده است.
وی بعد از بازدید از تابلو فرش ها و قالیچه های نفیس ایرانی در این نمایشگاه، هنر فرش ایران را ستود.
وی همینطور بر تداوم همكاری های فرهنگی بین دو كشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق تاكید و از تلاش های رایزنی فزهنگی كشورمان در بغداد در این زمینه قدردانی كرد.
وی افزود تابحال نمایشگاه های مشتركی با جمهوری اسلامی ایران در زمینه هنری برگزار كردیم اما در نمایشگاه آثار تابلو فرش های هنرمندان فرشباف ایرانی كه امروز شاهد آن هستیم یك خصوصیت خاصی به چشم می خورد.
وی گفت تركیب بعضی از رنگها و همینطور تصاویر كه مربوط به مناظر طبیعی و همینطور آیات قرآنی است برای هر بیننده ای چشم نواز است..
وزیر فرهنگ عراق همینطور در مصاحبه یا یك شبكه عراقی هنگام پوشش این نمایشگاه اظهار داشت: همه ما واقفیم كه دو كشور دوست و همسایه اشتراكات فراوانی با یكدیگر دارند و هر دو كشور دارای تمدنی كهن و فرهنگی غنی هستند.
رواندوزی اظهار داشت: انتقال فرهنگ بین مردم دو كشور و توسعه روابط فرهنگی و هنری با برگزاری چنین نمایشگاه هایی تسهیل می گردد.
وی ادامه داد تمامی این همكاری ها بر مبنای امضای سند یادداشت تفاهم بین وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و وزارت فرهنگ و گردشگری عراق بوده و بحمدا... پس از آن ما شاهد گسترش همكاری ها بوده و امیدواریم روز به روز افزایش یابد.
رواندوزی در انتها این بازدید در دفتر یادبود یادنامه ای از این رخداد فرهنگی نگاشت.
در این نمایشگاه بیش از 84 اثر نفیس از تابلو فرش و تعدادی قالیچه های نفیس با قدمت بیش از 65 سال كار هنرمندان استان خراسان شمالی در معرض دید مسئولان، هنرمندان و مردم شهر بغداد قرار گرفته است.
نمایشگاه تابلوفرش های نفیس ایرانی در بغداد در ایام 18 و 19 بهمن ماه در وزارت فرهنگ و گردشگری عراق برپا شد و روز جمعه 20 بهمن ماه در مجموعه فرهنگی -تاریخی متنبی بغداد دائر می باشد.
این نمایشگاه همینطور روز یكشنبه 22 بهمن ماه همزمان با برگزاری جشن پیروزی سالگرد انقلاب شكوهمند اسلامی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد برای حاضران برپا خواهد بود.
گزارش ایرنا حاكی می باشد اصحاب فرهنگ، هنرمندان، مسئولان و اقشار مختلف مردم طی دو روز گذشته استقبال بسیار خوبی از این نمایشگاه داشته اند.
همچنین بیش از 10 شبكه تلویزیونی عراق و چندین خبرگزاری این كشور به پوشش این نمایشگاه اقدام نمودند.
خاورم**380**خاورم**380**


1396/11/20
21:45:39
5.0 / 5
5433
تگهای خبر: فرهنگ , گردشگری , نمایشگاه , هنر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری