فرماندار: تله كابین خلخال اجرا می گردد

فرماندار: تله كابین خلخال اجرا می گردد آثارنیوز: اردبیل - ایرنا - فرماندار خلخال از اجرای پروژه تله كابین تفرجگاه اندبیل این شهرستان از جانب سازمان همیاری شهرداری های استان اردبیل اطلاع داد.


فریدون بابایی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اضافه كرد: احداث امكانات تفریحی و رفاهی در تفرجگاه اندبیل خلخال یكی از خواسته های به حق مردم این شهرستان بخصوص ورزشكاران ورزش های زمستانی و علاقمندان به رشته ورزشی مفرح اسكی است كه این خواسته مردم منطقه بعد از سال ها انتظار محقق خواهد شد.
وی اظهار داشت: به دستور استاندار اردبیل سازمان همیاری شهرداری های استان با مشاركت 20 درصدی شهرداری خلخال بعنوان مجری طرح تله كابین و پیست اسكی برفی و چمن تفرجگاه اندبیل خلخال انتخاب شده و عملیات اجرایی این پروژه بزودی آغاز خواهد شد.
وی با اشاره به تاكید استاندار اردبیل در خصوص تسریع در عملیات اجرایی پروژه تله كابین تفرجگاه اندبیل از جانب سازمان همیاری شهرداری های استان اظهار نمود: این سازمان بعد از اجرا و بهره برداری از طرح آن را در اختیار سرمایه گذار بخش خصوصی جهت استفاده بهینه و نگهداری مطلوب قرار خواهد داد.
بابایی اضافه كرد: بدلیل نداشتن انگیزه لازم از جانب سرمایه گذار مجری طرح گردشگری تفرجگاه اندبیل این سرمایه گذار از این طرح خلعیت شده و یك سال برای اجرای طرح های امكانات رفاهی و تفریحی این تفرجگاه مهلت گرفته بود.
او اظهار داشت: با عنایت به آخر مهلت یك ساله نیازی به درخواست دوباره حكم خلعیت از مراجع ذی ربط نبوده و این سرمایه گذار با آخر مهلت یك ساله داده شده از این تفرجگاه خلعیت می گردد.
وی از آمادگی چند سرمایه گذار برای سرمایه گذاری و امكانات گردشگری در سایر مناطق نمونه گردشگری خلخال اطلاع داد و اضافه كرد: طرح گردشگری منطقه ازناو خلخال با سرمایه گذاری 300 میلیارد ریالی سرمایه گذار بخش خصوصی و با پیش بینی راه اندازی پل معلق، دهكده گردشگری، رصد خانه، پیست تیوپ سواری استاندارد و بی خطر، پیست اسكی روی برف و چمن و زیپ لاین در كنار سایر امكانات رفاهی مورد نیاز گردشگران در سال آینده در این منطقه اجرا خواهد شد.
وی اظهار داشت: توسعه همه جانبه خلخال نیازمند خرد جمعی و همبستگی عمومی و استفاده از فكر، نظر و اندیشه نخبگان بوده و فرمانداری خلخال برای دستیابی به توسعه شهرستان از سرمایه گذاری در بخش های مختلف گردشگری با تمام توان خود حمایت می كند.
او همینطور با قدردانی از تلاش اعضای این تشكل غیردولتی مردم نهاد در كمك به پیشگیری از آلودگی های زیست محیطی منطقه اظهار داشت: استفاده از ظرفیت تشكل های مردم نهاد كمك بزرگی به حفظ آثار باستانی، فرهنگی و حفاظت از حیات وحش و محیط یست شهرستان است.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در جنوبی ترین منطقه استان اردبیل در همسایگی استان های آذربایجان شرقی، زنجان و گیلان واقع شده است.
وجود 12 كیلومتر مرز مشترك با استان سرسبز گیلان، جاده زیبا و جنگلی خلخال به اسالم، مناطق نمونه گردشگری الماس، چشمه ازناو، چشمه میرعادل بولاغی اندبیل، امامزاده عبدلله كلور، جاده زیبای خلخال به شاهرود، آبشار نره گر روستای هدف گردشگری اسبو، آبشار سفیداب روستای لرد، آبشار سجن بخش شاهرود، آبگرم روستای تیل، روستاهای هدف گردشگری كزج، نمهیل، برندق و خمس، قلعه كیلوان، كاروانسرای چنارلق، كاروانسرای شاه عباسی، پل تاریخی پردیس و بنای چهار گوش همراه با جاذبه های طبیعی و تاریخی خلخال را به یكی از شهرستان های گردشگرپذیر استان اردبیل و كشور تبدیل نموده است.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/ 6018


1396/11/10
16:29:01
5.0 / 5
4799
تگهای خبر: تاریخ , روستا , گردشگری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری