محب خدایی مطرح كرد؛

راه حلی برای جذب دوباره گردشگران خارجی، تشكیل میز بازارهای هدف

راه حلی برای جذب دوباره گردشگران خارجی، تشكیل میز بازارهای هدف آثارنیوز: معاون گردشگری كشور از تشكیل میز بازارهای هدف گردشگری اطلاع داد و اظهار داشت: برای جذب دوباره مسافران خارجی باید همه ایران را در یك سفر نشان ندهیم.



به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، نخستین همایش بین المللی چشم انداز توسعه روابط ایران و چین با محوریت گردشگری و تجارت روز گذشته در هتل لاله تهران برگزار گردید.
محمد محب خدایی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در این برنامه اظهار داشت: ما آمادگی كامل داریم كه در كنار بخش خصوصی بعنوان راهبر عمل نماییم نه دخالت گر. ما آماده ایم اگر تورهای گردشگری از چین فعال می گردد حتی در حوزه مشكلات غذا با بعضی از سرمایه گذاران همراهی نماییم و كمك گردد كه جریان گردشگر در مسیر عادی خود قرار گیرد.
وی اظهار داشت: در حوزه بازارایابی و تبلیغات هم امتیازات ویژه ای قرار خواهیم داد. این اقدامات سبب می گردد كه ایران بعنوان بازار هدف جذاب برای مردم چین تعریف شود. الان در سازمان میراث فرهنگی برای همه كشورهای هدف میز تشكیل داده ایم. نخستین میز بازار هدف هم برای كشور عراق تشكیل شده است. ما بر مبنای محصولات گردشگری برنامه ریزی می نماییم. از سوم بهمن ماه هم سیستم راهبردهای توسعه گردشگری راه اندازی می گردد تا صاحبنظران بتوانند شرایطی كه لازم است را پیشنهاد كنند. ما در حوزه روش های بازاریابی و تبلیغات تغییرات اساسی داریم. همینطور درباره نحوه نفوذ در بازارهای هدف برنامه های ویژه ای پیش بینی شده است. ما پیشنهادات را رصد و اشتراكات را در برنامه ها اعمال می نماییم و هر شخصی كه پیشنهاد داده را وارد عرصه خواهیم كرد.
محب خدایی خاطرنشان كرد: باآنكه ما اعلام نموده ایم كه نزدیك به ۵ میلیون توریست خارجی داریم اما همین الان بدون توسعه می توانیم میزبان ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر توریست دیگر هم باشیم. همین امروز ما ظرفیت افزایش ۲ میلیون توریست با ضریب اشغال ۸۰ درصد را داریم.
معاون گردشگری كشور اضافه كرد: امیدوارم كسانی كه آمادگی تعریف تور را دارند تلاش كنند در یك سفر برخی جاذبه های گردشگری را نشان دهند. اكنون تورهای گردشگری به سمت ایران شهرهای كرمان، یزد، اصفهان و تهران را با هم تعریف می كنند. ما باید طوری برنامه ریزی نماییم كه یك توریست چند سال بعد هم دوباره به ایران سفر كرده و شهرهای گردشگری دیگر را در سفرهای بعدی خود ببیند.

1396/10/30
14:49:09
5.0 / 5
4528
تگهای خبر: توریست , فرهنگ , گردشگران , گردشگری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری