در گفتگو با مهر مطرح شد؛

صنایع دستی ایران در ویترین گیفت شو، هنرمندان عازم ژاپن می شوند

صنایع دستی ایران در ویترین گیفت شو، هنرمندان عازم ژاپن می شوند آثارنیوز: نمایشگاه گیفت شو ژاپن درحالی برگزار می گردد كه برای نخستین بار هنرمندان صنایع دستی ایران در این نمایشگاه شركت خواهند كرد و آثار خویش را به نمایش می گذارند.



به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، نمایشگاه «گیفت شو» یا نمایش «هدیه» در دو هفته متوالی در خلیج توكیو برگزار می گردد. هفته اول آن در ایام ۳۱ ژانویه تا ۳ فوریه در محل نمایشگاه بین المللی «بیگ سایت» برپا خواهد شد. این نمایشگاه با عنوان زندگی - طراحی و شعار زندگی شادتر با طراحی بهتر، مبلمان و دكوراسیون داخلی را در سالن های ۱ الی ۳ به نمایش می گذارد. نمایشگاه هفته دوم هم از ۷ تا ۹ فوریه به مدت سه روز در همه سالن ها با عنوان اسباب بازی، لوازم التحریر، گواهینامه، مد، زیبایی و خارجی اجرا خواهد شد.
غرفه جمهوری اسلامی ایران هم در هفته دوم این نمایشگاه برای نخستین بار به صورت متمركز با كمك نمایندگی اطلاع رسانی گردشگری حضور خواهد داشت. سال ۲۰۱۸ این نمایشگاه چهل و دومین سال خویش را پشت سر می گذارد نمایشگاهی كه از آن بعنوان بهترین دروازه ورود به بازار هدیه ژاپن یاد می گردد.
در این باره، سید عباسعلی امامیه نماینده اطلاع رسانی گردشگری ایران در ژاپن كه در برپایی غرفه ایران در این نمایشگاه نقش مهمی داشته، به خبرنگار مهر می گوید: سال ۲۰۱۷ تعداد غرفه های این نمایشگاه چهار هزار و ۹۳ غرفه بود كه در مقایسه با نمایشگاه معروف مایسون پاریس با دو هزار و ۸۷۱ غرفه و نمایشگاه نیویورك با دو هزار و ۶۰۰ غرفه بیشترین تعداد غرفه ها را دارد. امسال هم با رشدی ۲۲ درصدی با ۵ هزار غرفه ركوردهای قبلی خویش را خواهد شكست كه نسبت غرفه های داخلی و خارجی به ۴۶۵۰ و۳۵۰ غرفه ارتقاء خواهد داشت. غرفه ایران هم با فضای ۵۴ متری دستاورد هنرمندان ایرانی را به نمایش خواهد گذاشت.
وی از ثبت نام ۱۱ نفر از هنرمندان ایرانی جهت شركت در این نمایشگاه خبر می دهد و می گوید: این افراد بیشتر برای پیدا كردن شریك تجاری خود در این نمایشگاه حضور پیدا می كنند نه برای فروش، چون كه ماهیت این نمایشگاه تولید ارتباط بین شركای تجاری است تا فروش اجناس در چند روز نمایشگاه. همینطور هزینه شركت در این نمایشگاه را دولت ژاپن می دهد اما هزینه سفر به عهده هنرمندان شركت كننده خواهد بود.
وی درباره اهمیت حضور ایران در این نمایشگاه هم می گوید: اگر ایران تمایل داشته باشد در بازار ژاپن شركت كند، این نمایشگاه یكی از طریق های ورود است. البته این كل ماجرا نیست بلكه كالاهای ایرانی باید بتوانند در رقابت كیفی و كمی حرفی برای گفتن در مقایسه با كالاهای دیگر رقبا داشته باشند. اگر می خواهیم در بازارهای جهانی نقشی داشته باشیم می بایست بتوانیم از كیفیت محصولات رقبای خود آگاه شویم و با نمونه های ایرانی مقایسه نماییم. همینطور پیدا كردن مشتری ژاپنی می تواند چرخ های كارخانه ها و كارگاه های صنایع دستی ما را بچرخاند.

1396/10/26
19:35:35
5.0 / 5
5549
تگهای خبر: گردشگری , نمایشگاه , هنر
این مطلب را می پسندید؟
(2)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری