رونق گردشگری هرمزگان نیاز به همكاری همه دستگاه ها دارد

رونق گردشگری هرمزگان نیاز به همكاری همه دستگاه ها دارد آثارنیوز: یك كارشناس گردشگری در بندرعباس معتقد می باشد كه رونق گردشگری در كشور تنها منوط به فعالیت بخش خصوصی نیست و دولت هم باید پای كار باشد.



عبدالوهاب قاضی یكی از كارشناسان گردشگری و هتلداری در شهر بندرعباس در جمع خبرنگاران اعزامی به این شهر با اشاره به اینكه همكاری مدیران استان هرمزگان برای رونق گردشگری و توسعه صنعت هتلداری خوب بوده است، تصریح كرد: اگر بخواهیم شاهد رونق بیش از پیش صنعت گردشگری باشیم باید همه دستگاهها مشاركت و همكاری جدی داشته باشند.
قاضی توجه و توسعه زیر ساخت های گردشگری را از مهمترین زمینه های توسعه این صنعت دانست و اظهار داشت: تمام نهادها و ارگان ها باید بدانند و بگویند كه گردشگری محور اصلی درآمد زایی كشور است زیرا یك روزی داستان سوخت فسیلی تمام می شود و دنیا هم اكنون به این نتیجه رسیده است و بنابراین برای توسعه گردشگری و درآمد زایی از آن برنامه ریزی جدی دارد.
این كارشناس هتلداری با اشاره به اینكه تنها بخش خصوصی نمی تواند پاسخگوی رونق گردشگری باشد اظهار داشت: دولت هم باید در این راه همراه و همسو با بخش خصوصی باشد و از همه مهمتر اینكه دولت باید نگاهی كه دنیا نسبت به ایران دارد را عوض كند هر چند گردشگران خارجی كه به ایران می آیند اعتراف می كنند كه پیش از سفر به ایران تصور دیگری از كشورمان داشتند و بعد با دیدن امنیت، برخورد مردم وهتلدارن نگاهشان به ایران شگفت زده شده اند اما در نهایت تبلیغ برای رونق گردشگری باید توسط دولت صورت گیرد.
او توجه به توریست داخلی را هم مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: دولت باید برای توریست داخلی و خارجی سوبسید در نظر بگیرد زیرا عرضه چنین امتیازهایی انگیزه سفر را برای هر دو توریست بالا می برد.
قاضی اظهار داشت: نهادهای دولتی باید بدانند كه رونق اقتصادی و اشتغال تنها منوط به افزایش واحدهای تولیدی نیست اگر هم اكنون نرخ اشغال هتلهای خوب شهر بندرعباس از ۲۰ به ۵۰ برسد تعداد افرادی كه در همین هتل مشغول كار خواهند شد از ۲۷۰ به ۴۲۰ نفر خواهد رسید در صورتی كه سرمایه گذاری جدیدی انجام نشده اما ظرفیت اشغال بالا رفته است.

1396/10/23
22:34:33
5.0 / 5
4951
تگهای خبر: توریست , گردشگری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری