تفاهمات ایران و عراق برای توسعه گردشگری دینی، سیاحتی و سلامت

تفاهمات ایران و عراق برای توسعه گردشگری دینی، سیاحتی و سلامت آثارنیوز: بغداد – ایرنا – مسئولان گردشگری جمهوری اسلامی ایران و عراق روز سه شنبه در مورد توسعه بخش گردشگری بین دو كشور در زمینه های گردشگری دینی، سیاحتی و سلامت به تفاهم رسیدند.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایرنا، 'محب خدایی'معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران و 'حمود محسن حسن' رییس هیات گردشگری وزارت فرهنگ، گردشگری و آثاریخی عراق به نمایندگی از سوی عراق امروز سه شنبه مذاكرات را در بغداد انجام دادند.
مذاكرات دوجانبه امروز در جهت اجرایی كردن یادداشت تفاهم قبلی كه بین دو كشور به امضا رسیده است، انجام شد و پس از حصول تفاهمات اولیه، مقرر شد امضای نهایی تفاهمات حاصل شده در تهران صورت گیرد.
محب خدایی در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت كه ظرفیت گردشگری بین دو كشور ایران و عراق بسیار بالا است و در این مذاكرات پیرامون توسعه بخش های مختلف گردشگری همچون زیارت های دینی، سیاحت و گردشگری سلامت تفاهم صورت گرفت.
وی همچون تفاهمات حاصل شده را در زمینه آموزش، تبلیغات و بازاریابی در حوزه گردشگری، افزایش حجم گردشگری در همه بخش ها و توسعه خدمات كیفی به زائران و گردشگران دو كشورعنوان كرد.
رصد آماری حجم تبادلات گردشگری بین دو كشور و همكاری و همراهی در ثبت جهانی و ترمیم و بازسازی آثار تاریخی عراق از دیگر حوزه هایی بود كه به قول محب خدایی بین دو هیات تفاهم صورت گرفت.
رییس هیات گردشگری وزارت فرهنگ، گردشگری و آثار تاریخی عراق هم در گفت وگوی جداگانه ای با ایرنا اظهار داشت كه تفاهمات اولیه پیرامون خیلی از مسائل حوزه گردشگری حاصل شد و امضای تفاهمنامه رسمی آن، به تهران و سفر بعدی هیات عراقی به جمهوری اسلامی ایران موكول شد.
'حمود محسن حسن' تصریح كرد كه هم اكنون گردشگری سلامت در سطح وسیعی از عراق به سمت جمهوری اسلامی ایران جریان دارد اما این گردشگری به صورت غیر ضابطه مند است و دو كشور درصدد سازماندهی و ارتقا خدمات در این حوزه هستند.
وی ابراز امیدواری كرد كه گردشگری ایرانی ها به عراق فقط منحصر به عتبات مقدسه نشود و حوزه سیاحتی همچون بازدید از آثار تاریخی و مناظر طبیعی بویژه منطقه تالاب های جنوب عراق معروف به 'اهوار' را هم در برگیرد.
حمود محسن حسن اظهار داشت كه عراق تاسیسات مناسب در مناطق آثار تاریخی در ناصریه مركز استان ذیقار و حله و سماوه و منطقه تالاب ها را در جنوب عراق فراهم نموده و حتی 53 هیات توریست از جنوب شرق آسیا و برخی كشورهای اروپایی در طول سنوات اخیر از این مناطق بازدید كرده اند.
این مسوول گردشگری عراق آینده همكاری های دو كشور را در زمینه گردشگری در بخش های مختلف امیدوار كننده توصیف كرد.
محب خدایی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری جمهوری اسلامی روز یكشنبه هفته جاری به منظور شركت در این مذاكرات و برای بررسی راهكارهای تقویت روابط با عراق وارد بغداد شد.
خاورم *353*380*


1396/10/19
23:03:40
5.0 / 5
4677
تگهای خبر: آثار تاریخی , تاریخ , خدمات , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری