آغاز اجرای طرح روستای من در جزیره قشم

آغاز اجرای طرح روستای من در جزیره قشم آثارنیوز: قشم - ایرنا - مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: طرح پویش همگانی «روستای من» با مشاركت 320 دانش آموز در روستای زینبی جزیره قشم شروع شد.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایرنا، سید محمد امین جعفری حسینی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران قشم اضافه كرد: این طرح كه با هدف مشاركت دانش آموزان روستایی برای ارتقای نظافت، بهداشت و پاكی اماكن و مراكز گردشگری در روستاها شروع شد در همه روستاهای شهرستان قشم برگزار می گردد.
شهرستان قشم هم اكنون دارای 67 روستاست. بنابر آمار نفوس و مسكن سال گذشته، 93 هزار و 790 نفر جمعیت روستایی این شهرستان را تشكیل می دهند.
وی به اجرا شدن طرح «روستای من» در همه روستاهای جزیره قشم طی هفته های آینده اشاره و خاطرنشان كرد: این طرح به ابتكار اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم و با همكاری اهتمام آموزش و پرورش شهرستان قشم، دهیاری ها و مشاركت دانش آموزان دختر و پسر مقاطع تحصیلی ابتدایی و دوره اول دبیرستان روستاها اجرا می گردد.
35 هزار دانش آموز در 310 مدرسه در شهرستان قشم مشغول به تحصیل هستند.
جعفری حسینی اضافه كرد: بیشتر روستاهای جزیره قشم از ظرفیت های پرارزش گردشگری برخوردار می باشند و اجرای طرح 'روستای من' به تمیزی و نظافت بیشتر روستاها منجر می گردد كه نقش مهمی در جذب گردشگران دارد.
به گفته وی، راه اندازی كاشانه-مهمان ها، تقویت فضای كسب و كار با هنر صنایع دستی، برگزاری جشنواره های بومی و محلی و همینطور اجرای طرح 'روستای من' در روستاها را همچون برنامه های سازمان منطقه آزاد برای مشاركت جوامع محلی در فرآیندهای حوزه اقتصادی از مسیر گردشگری می باشد.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارك با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
7500
انتشار: حسین آزادمنجیری


1396/10/07
20:27:14
5.0 / 5
4866
تگهای خبر: روستا , صنایع دستی , فرهنگ , گردشگری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری