روستای هدف گردشگری دوسیران كازرون، منتظر سرمایه گذاری

روستای هدف گردشگری دوسیران كازرون، منتظر سرمایه گذاری آثارنیوز: شیراز- ایرنا- روستای دوسیران در بخش كوهمره نودان كازرون با جاذبه های گردشگری منحصر به فرد تاریخی كه روستای هدف گردشگری نامیده شده، به قول رئیس اداره میراث فرهنگی این شهرستان هنوز بكر مانده و منتظر سرمایه گذاری است.


محمدرضا معینی چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اضافه كرد: برای توسعه پایداردر این روستا و حل بیكاری بحث تولید مشاغل خانگی و تولید صنایع دستی بر اساس فرهنگ این روستا برنامه ریزی شده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی كازرون اظهار داشت: این اداره آمادگی دارد مجوز تولید اقامتگاه های گردشگری در این روستا را صادر كند كه راه اندازی هر اقامتگاه برای چهار نفر تولید اشتغال خواهد نمود.
معینی اضافه كرد: روستای دوسیران در سلسله جبال زاگرس از نظر اقلیمی به روستای چهار فصل هم معروف است چون هم محصولات سردسیری و هم گرمسیری در آن بدست می آید.
رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشكری كازرون گفت روستای تاریخی دوسیران با بافت های تاریخی و كهن در سال 91 بعنوان روستای هدف گردشگری به ثبت رسید.
وی اضافه كرد: در این روستا 14 اثر تاریخی و سكونتگاهای پیش از تاریخ در ارتفاعات قرار دارد كه همچون می توان بنا و گچبری آثار چهارصفه و قبرستان های قدیمی و تعداد زیادی شیر سنگی در قبرستان های این روستا را نام برد.
معینی اظهار داشت: اقداماتی برای معرفی بیشتر این روستای هدف گردشگری انجام شده و یا در دست انجام است كه تهیه طرح جامع این روستا بر مبنای موقعیت اقلیمی از آن جمله است.
كازرون در 120 كیلومتری غرب شیراز واقع شده است.
خبرنگار: ناصر درخشنده ** انتشار دهنده: غلامرضا مالك زاده
7372/ 1876


1396/09/24
13:10:04
5.0 / 5
4975
تگهای خبر: روستا , صنایع دستی , فرهنگ , گردشگری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری