موفقیت گام نخست طرح جذب یك میلیون توریست در قشم

موفقیت گام نخست طرح جذب یك میلیون توریست در قشم آثارنیوز: قشم - ایرنا - مدیر اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: اولین گام از برنامه عملیاتی جذب یك میلیون توریست در قشم موسوم به طرح «پیشواز» همزمان با میلاد حضرت محمد (ص) و با بازدید بیش از 38 هزار توریست از سایت ها و جاذبه های گردشگری این جزیره به بار نشست.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایرنا، تراب ذاكری عصر یكشنبه در جمع خبرنگاران قشم اضافه كرد: تعطیلات آخر هفته گذشته ( 13 تا 17 آذماه) فرصت مناسبی برای آزمایش سیاست های اجرا شده توسط سازمان منطقه آزاد قشم در جهت طرح جذب یك میلیون مسافر در قشم بود كه با موفقیت همراه شد.
وی ادامه داد: از ابتدای امسال تابحال سه تعطیلی چند روزه در ماه های فروردین ماه، خرداد و تیر وجود داشت اما در هیچكدام از این تعطیلات این میزان حضور میهمانان در سایت های گردشگری قشم مشاهده نشد كه این امر از موفقیت سیاست های طرح جذب یك میلیون توریست نشان دارد.
مجری طرح «پیشواز» سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان كرد: راه اندازی خطوط جدید هوایی از مسیرهای جدید به فرودگاه بین المللی قشم دركنار ارزان سازی بلیط های هواپیمایی در روزهای غیرتعطیل بخشی از دلایل افزایش سفرها به جزیره قشم است.
وی اضافه كرد: افزایش پروازهای تهران به قشم، مذاكره و همكاری با 85 آژانس مسافری درتهران و مراكز استان ها و تشریح طرح پیشواز برای این آژانس ها، شروع جذب توریست به مقصد قشم توسط آژانس های مزبور و تبلیغ و ترویج قشم بعنوان مقصد گردشگری جذاب در فضاهای مجازی كشور هم از دیگر عوامل افزایش بازدید گردشگران جزیره است.
ذاكری اظهار داشت: با نظام مهندسی كشور، سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران و اداره كل آموزش و پرورش استان تهران برای تولید تسهیلات سفر ارزان قیمت به قشم بخش دیگری از سیاست گذاری سازمان منطقه آزاد قشم برای تولید تحول در حوزه گردشگری و اقتصاد این منطقه است.
مدیر اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم اظهار نمود: امید است با برنامه های اجرا شده و سیاست های متنوع دیگری كه در سبد اقدامات طرح پیشواز طراحی شده است، اقتصاد قشم از شرایط فعلی به سمت شكوفایی تغییر یابد.
به گزارش آثارنیوز به نقل از ایرنا، 115 هزار و 509 مسافری طی سه روز آخر هفته گذشته با استفاده از دریا، زمین و هوا به جزیره قشم سفر كردند كه 38 هزار و 175 مسافر از مراكز گردشگری این جزیره همچون جنگل های دریابی حرا، پارك كروكودیل، دره ستاره ها، غارهای خوربس، تنگه چاهكوه، غارنمكی و قلعه پرتغالی ها بازدید نمودند.
جزیره قشم به وسعت یكهزار و 500 كیلومتر مربع، دارای جاذبه های مختلف گردشگری همچون غارهای خوربس، غار نمكی، جنگل های دریایی حَرّا، جزایر ناز، خلیج دلفین ها، دره ستاره ها، تنگه و دره چاهكوه و بام قشم است.
همچنین سواحل زیبا، قلعه پرتغالی ها، موزه ژئوپارك، سایت تخم گذاری لاك پشت های پوزه عقابی، چاه های تلا و بادگیرهای بندر تاریخی لافت از دیگر جاذبه های گردشگری جزیره قشم است.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارك با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
7500
انتشار: حسین آزادمنجیری


1396/09/20
10:34:37
5.0 / 5
5353
تگهای خبر: توریست , قلعه , گردشگری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری