یورومانیتور اینترنشنال گزارش كرد؛

هنگ كنگ صدرنشین شهرهای پربازدید جهان شد

هنگ كنگ صدرنشین شهرهای پربازدید جهان شد آثارنیوز: شهر هنگ كنگ با ۲۶ میلیون و ۵۵۰ هزار بازدیدكننده، گوی سبقت را از بانكوك و لندن ربود و در صدر فهرست ۱۰۰ شهر پربازدید جهان قرار گرفت.



به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، بر مبنای گزارشی كه شركت «یورومانیتور اینترنشنال» منتشر كرده است، هنگ كنگ با ۲۶ میلیون و ۵۵۰ هزار بازدیدكننده در حالی در صدر این فهرست قرار گرفته كه بانكوك، پایتخت تایلند با حدود ۲۱. ۲ میلیون بازدید كننده در رتبه دوم و لندن، پایتخت بریتانیا با ۱۹. ۲ میلیون توریست در رتبه سوم قرار گرفتند.
بر اساس همین گزارش و مطابق تحقیق صورت گرفته از جانب شركت «یورومانیتور اینترنشنال» كه در نمایشگاه جهانی گردشگری در لندن، پایتخت بریتانیا انتشار یافته، شهرهای استانبول، آنتالیا، ادیرنه و آرتوین تركیه هم در میان ۱۰۰ شهر پربازدید جهان جای گرفته اند.
مطابق این گزارش كه رایزنی فرهنگی ایران در تركیه آن را ترجمه و برای انتشار در اختیار مهر قرار داده، این فهرست طبق آمار سال ۲۰۱۶ تهیه شده و شامل اقامت های حداقل ۲۴ ساعته است.
در این فهرست، استانبول با ۹ میلیون و ۱۷۴ بازدید كننده در رتبه پانزدهم قرار گرفته است. همینطور آنتالیا با ۶. ۱ میلیون گردشگر، ادیرنه با ۲. ۸ میلیون و آرتوین با ۲. ۴ میلیون توریست به ترتیب در رتبه های ۲۹، ۶۸ و ۸۵ جهان قرار گرفته اند.
بر اساس همین گزارش و طبق پیش بینی شركت «یورومانیتور اینترنشنال»، انتظار می رود در سال ۲۰۲۰، ۹. ۵ میلیون توریست از استانبول، ۷ میلیون از آنتالیا، ۳ میلیون از ادیرنه و ۲. ۸ میلیون نفر از آرتوین بازدید نمایند.
 

1396/09/12
22:53:36
5.0 / 5
5105
تگهای خبر: توریست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری