فرماندار شفت عنوان كرد

پیشرفت ۷۰ درصدی آواربرداری در امام زاده ابراهیم

پیشرفت ۷۰ درصدی آواربرداری در امام زاده ابراهیم به گزارش آثارنیوز، از گیلان فرماندار شفت ضمن اشاره به آتشسوزی ۱۲ اردیبهشت در امام زاده ابراهیم اظهار داشت: با اتمام آواربرداری تا ۲۰ روز آینده، پیش از سرمای هوا کار ساخت و ساز واحدها را شروع می نماییم.


مهدی نقدی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در اثر این آتشسوزی قسمتی از شهرک تاریخی - مذهبی امامزاده ابراهیم شهرستان شفت گرفتار صدمه شد، اظهار نمود: از همان روز اول حادثه شاهد حضور مسؤلان استانی از شخص استاندار گرفته تا مدیران کل در منطقه بودیم.
فرماندار شفت با اشاره به اینکه حدود ۱۲۱ واحد دارای بیمه آتشسوزی چک خسارتشان را دریافت نمودند، اظهار داشت: حدود ۱۱۳ خانوار را که اشتراک برق داشتند هم به اداره برق شهرستان معرفی کردیم تا خسارت واحد را دریافت نمایند.
نقدی ضمن اشاره به برگزاری نشست روز گذشته با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان و مدیران کل بنیاد مسکن و راهداری و مدیرعامل آبفا و توزیع برق، تصریح کرد: همه مدیران پای کار هستند تا مشکلات روستای امامزاده ابراهیم را حل نماییم و بنابراین بازدیدهای میدانی را به صورت مستمر انجام می دهیم.
وی از انجام آزمایش خاک در لابراتوار مکانیک خاک استان و نقشه برداری توسط نظام مهندسی اطلاع داد و تصریح کرد: با اتمام آواربرداری و تهیه نقشه، پیش از سرمای هوا کار ساخت و ساز واحدها را شروع می نماییم.
فرماندار شفت همینطور از تشکیل پرونده برای خانوارهای خسارت دیده جهت دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی به ازای هر واحد اطلاع داد و بیان نمود: ساخت و سازها طبق زیربناهای احصا شده صورت می گیرد.
او همینطور به صدور سند مالکیت برای اهالی روستای امامزاده ابراهیم اشاره و اظهار نمود: صدور سند ۱۶.۵ هکتار از اراضی واگذار شده اداره کل منابع طبیعی به بنیاد مسکن استان از سال ۷۵ تابحال معطل بود که با پیگیری های انجام شده، همه اهالی این روستا برای واحدهای مسکونی و تجاری خود دارای سند می شوند.
نقدی با اشاره به اینکه حادثه رخ داده بخش کوچکی از روستای امامزاده ابراهیم را درگیر کرده است، خاطرنشان کرد: بخش های دیگر منطقه فعال بوده و واحدهای مسکونی و تجاری درحال کار و آماده میزبانی از گردشگران هستند.



1403/03/22
11:14:18
5.0 / 5
204
تگهای خبر: بنا , بیمه , تاریخ , روستا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری