اعتصاب غذا برای مقابله با گردشگران!

اعتصاب غذا برای مقابله با گردشگران! به گزارش آثارنیوز، ساکنان جزایر قناری در اسپانیا به صورت فزاینده ای نسبت به عواقب گردشگری انبوه اعتراض دارند و حتی برخی از فعالان دست به اعتصاب غذا زده اند.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، حدود ۲۰ سازمان با شعار «جزایر قناری بزودی فرسوده خواهند شد» در پویش پیشگیری از حضور بیش از اندازه از گردشگران به این جاذبه توریستی پیوسته اند و فعالان به صورت فزاینده ای نارضایتی خویش را از افزایش گردشگری انبوه ابراز می کنند و از دولت محلی می خواهند اقداماتی را برای محدود کردن تأثیرات منفی آن اتخاذ کند.
در این خصوص عده ای از اواخر هفته گذشته در مقابل کلیسای «La Concepción» در لا لاگونا، در شمال تنریف دست به اعتصاب غذا زده اند. همینطور مقرر است ۲۰ آوریل تظاهرات گسترده ای در جزایر قناری برای مقابله با حضور بیش از اندازه گردشگران برگزار گردد.
به قول خیلی از ساکنان، افزایش تعداد بازدیدکنندگان از این منطقه در سالهای اخیر به صورت سرسام آوری افزایش پیدا کرده است. در سال ۲۰۱۹ قبل از آغاز همه گیری کرونا، ۱۳.۱ میلیون مسافر بین المللی از جزایر قناری بازدید نمودند. سال گذشته، ۱۴.۲ میلیون بازدیدکننده خارجی به این منطقه سفر کردند که با احتساب بازدیدکنندگان اسپانیایی، این رقم به ۱۶.۲ میلیون نفر می رسد که بیشتر از ۱۳ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۲ و بیشتر از ۶ درصد بیشتر از پیش از کروناست.
بنابر گزارش مجله گردشگری «TravMagazine»، این فعالان تاکید می کنند با گردشگران یا کارآفرینان در بخش توریسم مبارزه نمی کنند. آنها برای لغو گردشگری مبارزه نمی کنند، بلکه از دولت محلی می خواهند که با عواقب گردشگری انبوه روبرو شود. بعنوان مثال، آنها به صدها خانه ای اشاره می کنند که از بازار مسکن خارج شده اند چونکه مالکان آنها را با پول بیشتری در پلتفرم های اجاره توریستی پیشنهاد می کنند. این امر منجر به کمبود در بازار مسکن و در نتیجه افزایش اجاره بها در این منطقه شده است.
علاوه بر این، ساکنان محلی از گردشگری انبوه بعنوان عامل صدمه های زیست محیطی، ترافیک، ازدحام بیش از اندازه، افزایش قیمت، کمبود آب و بار بیش از اندازه مراقبت های بهداشتی و دفع زباله یاد می کنند.
فعالان همینطور خواستار توقف ساخت و ساز برای هتل ها و زمینهای گلف، وضع مالیات یک شبه (همانطور که مدتی است در جزایر بالئاریک و بارسلونا اتفاق افتاده است) و مقررات بهتر در مورد اجاره خانه ها به مسافران شده و از دولت خواسته اند از تنوع بخشیدن به اقتصاد با تاکید بیشتر بر صنعت و کشاورزی به منظور کاهش وابستگی به گردشگری حمایت کند.
بخش توریسم در این جزایر از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. گردشگری در جزایر قناری ۳۵ درصد به تولید ناخالص داخلی منطقه کمک می نماید و ۴۰ درصد از اشتغال جمعیت محلی را به خود اختصاص می دهد.
پدیده اُورتوریسم (حضور بیش از اندازه گردشگران) علاوه بر ایجاد شرایط نامناسب برای مردم محلی سبب آلودگی و صدمه به مقاصد و مکانهای دیدنی شده و چندین کشور و شهر درحال اجرای تدابیری ضد این مورد هستند.
شهر سن سباستین اسپانیا هم پیشتر اعلام نموده می خواهد ساخت هتل های جدید و اقامتگاهای مسافران را ممنوع کند. این مقررات برای ترویج استراتژی گردشگری پایدارتر اجرایی می شود.
سال گذشته، آمستردام هم یک کمپین تبلیغاتی برای پیشگیری از حضور افراطی گردشگران و سروصدای آنها راه اندازی نمود. در فرانسه هم در مکانهای محبوب همچون جاذبه های پارک ملی کَلونک محدودیتی برای تعداد گردشگران در نظر گرفته شده است.
ونیز در ایتالیا هم با پدیده حضور بیش از اندازه گردشگران روبه روست و شمار روافزون گردشگر ها باعث افزایش هزینه های زندگی برای بومیان و صدمه به بافت تاریخی این شهر شده است. پنج سال پیش، ونیز دارای ۶۷ هزار ساکن دائمی بود و الان از این تعداد تنها ۵۰ هزار نفر باقی مانده است. هم اکنون، زندگی در ونیز تنها ۲۰ درصد ارزان تر از زندگی در نیویورک است.
شهرداری ونیز اعلام نموده سیستم جدیدی را برای گردشگری اعمال کرده است که شامل فرایند رزرو و همینطور ایجاد درهای ورودی برای این شهر و دریافت ورودی از گردشگران می شود.



1403/01/28
08:43:36
5.0 / 5
96
تگهای خبر: اقامت , بنا , تاریخ , توریست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری