با برگزاری اولین نشست روایت احیا در اصفهان؛

تجربه مرمت و احیای خانه های تاریخی آبشنگ و عابدیان بررسی می شود

تجربه مرمت و احیای خانه های تاریخی آبشنگ و عابدیان بررسی می شود آثارنیوز: نخستین جلسه از سلسله نشست های روایت احیا، از طرف صندوق توسعه و احیا و با همکاری بهره بردار خانه های تاریخی عابدیان و آبشنگ اصفهان همزمان با روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی انجام می شود.



به گزارش آثارنیوز به نقل از روابط عمومی صندوق توسعه و احیا، نخستین جلسه از سلسله نشست های روایت احیا، از طرف صندوق توسعه و احیا و با همکاری بهره بردار خانه های تاریخی عابدیان و آبشنگ اصفهان، چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۳، همزمان با روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی انجام می شود.
این نشست که با حضور محمدرضا قانعی، بهره بردار خانه های تاریخی عابدیان و آبشنگ، علی محمد فصیحی، مدیر فنی و اجرائی صندوق توسعه و احیا، مسئولان استانی و استادان و علاقه مندان به میراث فرهنگی در خانه تاریخی صفوی واقع در خیابان خاقانی اصفهان از ساعت ۱۸ تا ۲۰ روز چهارشنبه ۲۹ فروردین انجام می شود.
موضوع این سلسله نشست ها که مقرر است هرماه در یک بنای تاریخی برگزار شود، شامل روایت تاریخی بنا شامل بیان ایجاد تاریخی و قدمت بنا، خاصیت ها و اتفاقات تاریخی رخ داده در بنا، مستندات تاریخی شامل روایت افسانه ها و خاطرات جمعی و مستندات فنی و بیان ارزش های هنری و فنی بناست.
همچنین شرح مرمت و عملیات اجرائی و شرح نکات مثبت مشارکت در مرمت و احیای بنا شامل تشریح انواع حمایت ها و استقبال عمومی و سودآوری و ایجاد اشتغال زایی و همین طور شرح معضلات مرمت و احیای بناها از دیگر موضوعات این سلسله نشست ها خواهد بود.


منبع:

1403/01/27
14:49:07
5.0 / 5
211
تگهای خبر: بنا , بنای تاریخی , تاریخ , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری