از جزییات کنسرت رایگان در تهران تا عبور یک سریال از خط قرمزها!

از جزییات کنسرت رایگان در تهران تا عبور یک سریال از خط قرمزها! آثارنیوز: چند روایت از لحظات سخت عملیات «والفجر1»، اعمال شب عید فطر، خوب و بد مصلی برای نمایشگاه کتاب، یک شورای پر چالش و چندین پرسش،  انتقاد از افت مناجات خوانی در رسانه ملی، اعلام تاریخ و شرایط جدید عمره، رسوم متفاوت استقبال از عید فطر در ایران و... همچون اخبار امروز فرهنگی هنری ایسنا بودند.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، دفتر مقام معظم رهبری در اطلاعیه ای اعلام نمود چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ روز اول شوال المکرم و عید سعید فطر است.

اعمال شب عید فطر
برای مسلمانان شب عید فطر بسیار مبارک است. در فضیلت آن در برخی از روایات مذهبی آمده است اهمیت آن کمتر از شب قدر نیست و در روایات به عبادت و احیای این شب سفارش شده است.

چرا برخی دعاهای ما مستجاب نمی شود؟
یک استاد حوزه علمیه درباره ی دعا و برآورده شدن آن اظهار داشت: برآورده شدن دعا گاهی به مصلحت انسان نیست، گاهی انسان یک چیزی را دوست دارد اما دعا برآورده نمی شود چون برای فرد مکروه است برای اینکه خداوند آن چیز را برای ما نمی پسندد.

چند روایت از لحظات سخت عملیات «والفجر۱»
آتش دشمن لحظه به لحظه بیشتر می شد و این به مثابه اعلام شروع پاتک بود. ناگهان باردیگر از آخر کانال پیام رسید، هرچه سریعتر نارنجک بفرستید. دیدم همان برادر کوچولو، دو پا داشت، دو پای دیگر قرض گرفت و سراغ نارنجک هایی رفت که در قسمت دیگر کانال، کمتر از آنها استفاده می شد.

خوب و بد مصلی برای نمایشگاه کتاب
مصلای تهران که در این سال ها میزبان نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بوده همیشه با نقد و نظرهای زیادی مواجه بوده است.

فراخوان جذب نیرو برای نمایشگاه کتاب
همین طور ستاد برگزاری سی وپنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برای جذب متقاضیان همکاری با مرکز پشتیبانی و پاسخگویی فروش مجازی و تکمیل کادر اطلاع رسانی نمایشگاه فراخوان داد.

یک شورای پر چالش و چندین پرسش
گرچه از مدتی قبل زمزمه هایی درباره ی تغییر رئیس شورای نظارت و ارزشیابی تئاتر شنیده می شد، عاقبت رئیس جدید این شورا بتازگی در مراسمی خصوصی حکم گرفت.

کمدی فانتزی «سال گربه» با بهرام افشاری
تهیه کننده فیلم «سال گربه» با اظهار امیدواری نسبت به استقبال مخاطبان از این فیلم اظهار داشت: «سال گربه» یک کمدی فانتزی است که در سالهای اخیر کمتر در سینمای ایران مورد توجه بوده است.

حالِ تنها موزه فلسطین خوب است؟
«تمام تابلوها و اسباب موزه فلسطین که تخلیه شده بود، به موزه بازگردانده شده و این مکان همچنان به عنوان موزه هنرهای معاصر فلسطین به کار خود ادامه خواهد داد.» این یکی از روایت های مربوط به چیزی است که در سالهای قبل بر موزه هنرهای معاصر فلسطین گذشته است. این موزه در سالهای اخیر بارها در کش و قوس تخلیه شدن یا نشدن قرار گرفته و در بعضی موارد انتقاداتی به نحوه عملکرد آن وارد بوده است.

برگزاری کنسرت رایگان حامد همایون، حامی و عماد طالب زاده
کنسرت رایگان حامد همایون، حمید حامی و عماد طالب زاده به مناسبت عید سعید فطر در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد برگزار می گردد.

انتقاد از افت مناجات خوانی در رسانه ملی
آیین اختتامیه دومین دوره جشنواره سحری خوانی و مناجات خوانی ایرانیان با عنوان «ماهور» به مناسبت ماه مبارک رمضان انجام شد.

هتل های ۱ تا ۳ ستاره کم مسافرتر از هتل های ۴ و ۵ ستاره!
رییس جامعه حرفه ای هتل داران ایران با اشاره به ریزش سفرها در نوروز ۱۴۰۳ اظهار داشت: شمار مسافران و میزان اقامت در هتل های یک تا سه ستاره خیلی کمتر از سال قبل بود و وضعیت اقامت در هتل های چهار و پنج ستاره بمراتب بهتر از هتل های یک و سه ستاره بود.

اعلام تاریخ و شرایط جدید عمره
سازمان حج و زیارت زمان و شرایط جدید اعزام کاروان های عمره را اعلام نمود.

خطوط قرمزی که «هفت سر اژدها» رد کرد
سریال پرحاشیه ابوالقاسم طالبی تا حالا از خطوط قرمز زیادی عبور کرده که قبل از این برای فیلم ها و سریال های زیادی غیرقابل دسترس می نمود. حال این پرسش مطرح است که آیا تلویزیون با پخش این سریال تصمیم بر جابه جایی خط های قرمزهای گذشته اش دارد یا «هفت سر اژدها» یک استثناست و رویه همچنان بر روال سابق است؟

«محفل» یک بِرَند معارفی در تلویزیون به وجود آورده است
تهیه کننده «محفل» با اعتقاد بر این که این برنامه یک بِرَند در عرصه برنامه های معارفی تلویزیون به وجود آورده است، همین طور می گوید: در عرصه برنامه سازی بین کشورهای عربی تقریباً جزو قوی ترین ها هستیم.
پیشنهادهایی برای خواندن:
رسوم متفاوت استقبال از عید فطر در ایران
آیاتی درباره ی امید و انگیزه
برای رضوی سروستانی، مردی که از پادشاه بلژیک دکترا گرفت
بازیگران اسکاری به «سینما برای غزه» پیوستند
اعلام ویژه برنامه های تلویزیون در روز عید فطر



1403/01/22
12:38:07
5.0 / 5
166
تگهای خبر: آیین , اقامت , تاریخ , جشنواره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری