نوروزگاه اصفهان در ماه ضیافت،

روند افزایشی ورورد توریست به اصفهان ادامه دارد

روند افزایشی ورورد توریست به اصفهان ادامه دارد به گزارش آثارنیوز، اصفهان در هفته‌ی نخست نوروز ۱۴۰۳ و در استان اصفهان، میدان نقش جهان، محور زاینده رود، باغ فین کاشان، کاخ موزه‌ی چهلستون و مجموعه‌ی کاخ عالی قاپو، بیشترین توریست را به خود جذب کرده اند.



شهرام امیری، مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان در گفتگو با ایسنا ضمن اشاره به این که در هفته‌ی نخست تعطیلات نوروزی حدود ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر توریست به مرزهای استان اصفهان وارد شده اند، اظهار نمود: آمار توریستهایی که در استان اصفهان اقامت کرده اند از مرز یک میلیون نفر گذشته است. از این رقم، حدود ۶۰درصد آن به اقامت در شهر اصفهان و مابقی هم به ۲۷ شهرستان دیگر مربوط می شود.

او در مورد فعالیت نوروزگاه ها در نیمه‌ی ابتدایی تعطیلات هم چنین اظهار داشت: نوروزگاه ها از یکم فروردین ماه در مجموعه‌ی کاخ موزه‌ی چهلستون برپا بوده، و تابحال شهرستان هایی مانند خمینی شهر، شاهین شهر، میمه، لنجان و اصفهان در برگزاری نوروزگاه ها مشارکت داشته اند.

امیری افزود: هم زمان با نورزوگاه ها و در خلال همین آیین، گروههای موسیقی سنتی اصفهان هم هنرنمایی کرده و در خدمت مردم بوده اند. البته برنامه های نوازندگی فقط تا حدود ۱۲ فروردین ادامه خواهد یافت و از این تاریخ به علت تقارن با ۲۱ رمضان و ایام شهادت حضرت علی(ع) اجرای موسیقی نخواهیم داشت.

مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان در مورد پربازدیدکننده ترین اماکن و جاذبه های گردشگری استان هم تصریح کرد: از میان مراکزی که بلیت فروشی ندارند و بازدید آنها بدون گرفتن مبلغ پرداختی از توریست در جریان است، رتبه‌ی اول از آنِ میدان امام یا نقش جهان است که تابحال حدود ۴۰۰ هزار نفر از این میدان تاریخی بازدید کرده اند.

او همینطور درباره‌ی اماکن بدون بلیت فروشی هم چنین توضیح داد: بعد از میدان نقش جهان، محور زاینده رود در همین دوسه روز اخیر مملو از جمعیت شده و بسیار مورد توجه گردشگران بوده است. در واقع، میتوان گفت بعد از میدان نقش جهان، رتبه‌ی دوم را محور زاینده رود به خود مختص کرده است. این محور که تقریبا ۱۵ کیلومتر است از پل مارنان تا پل شهرستان را در بر می گیرد. ضمن این که باید خاطرنشان کرد که نمی توان آمار دقیقی از بازدیدکنندگان پل های تاریخی و زاینده رود عرضه کرد، اما این تعداد، بیشتر از ۲۰۰هزار نفر تخمین زده می شود.

امیری درمورد آن دسته از مراکز گردشگری که بازدید از آنها فقط با تهیه‌ی بلیت امکان دارد، اظهار داشت: در میان مراکز توریستی که مسافران برای ورود به آنها باید بلیت خریداری کنند، رتبه‌ی اولِ استان اصفهان را باغ فین کاشان به خود مختص کرده است. کاخ موزه‌ی چهلستون و مجموعه‌ی کاخ عالی قاپو هم به ترتیب بیشترین توریست را تا این زمان از تعطیلات به خود جذب کرده اند.

او همینطور در ارتباط با روند کاهش یا افزایش مسافران در ایام اخیر خاطرنشان کرد: آمار ورود توریست به استان اصفهان با شروع موج دوم تعطیلات از روند افزایشی برخوردار بوده است. بهبود هوا و مخصوصاً جاری شدن زاینده رود هم تاثیر ویژه ای بر جذب توریست و مسافر به استان داشته است. همینطور پیشبینی می نماییم که درصدی از مسافرت ها هم زمان با روزهای عیدِ ماه رمضان عملی شود.

مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تاکید کرد: سال جاری با عنایت به هم زمانی ماه مبارک رمضان و تعطیلات سال نو تلاشمان بر اینست که خدمات نوروزی را تا عید سعید فطر ادامه و عرضه دهیم، با این امید که مردم کشورمان از رفاه و امکانات خوبی در استان بهره مند شوند و روزهای خوبی سپری کنند. البته سال قبل این برنامه در دستور کارِ ما نبود، اما سال جاری به روند ارائه‌ی خدمات تا عید رمضان مصمم هستیم.





منبع:

1403/01/08
13:52:58
5.0 / 5
173
تگهای خبر: آیین , اقامت , تاریخ , توریست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری